Department of English Language Education
-
Explicit Instruction on Student’s Figurative Language Writing Skills: Is it Effective?
Instruksi Eksplisit pada Keterampilan Menulis Pada Figuratif : Apakah Efektif? -
Disney Movies: Does It Increase Listening Skill Students’ at Junior High School?
Film Disney: Apakah Dapat Meningkatkan Kemampuan Mendengarkan Siswa di Sekolah Menengah Pertama? -
Exploring Students' Perceptions In English Descriptive Text Using Canva
Mengeksplorasi Persepsi Siswa Dalam Teks Deskriptif Bahasa Inggris Menggunakan Canva -
Audio-visual slides: Does It Improve Speaking Skills of Students in 7th-Grade Junior High School?
Slide Audio Visual: Apakah Ini Meningkatkan Keterampilan Berbicara Siswa Kelas 7 SMP? -
Does Pair Work Card Contribute the Effect on the Students’ Speaking Achievement?
Apakah Kartu Kerja Berpasangan Berkontribusi pada Efek Prestasi Berbicara Siswa? -
Why is Code Switching still Used by Teachers in English Language Teaching?
Mengapa Alih Kode Masih Digunakan oleh Guru dalam Pengajaran Bahasa Inggris? -
Speak Up! Boosting The Tenth Grade Students Speaking Skill Through Engaging Picture Puzzle
Bicaralah! Meningkatkan Keterampilan Berbicara Siswa Kelas Sepuluh Melalui Puzzle Gambar yang Menarik -
The Perception of Vocational High School Students Using Spotify to Study Listening English
Persepsi Siswa Sekolah Menengah Kejuruan Menggunakan Spotify Untuk Belajar Mendengarkan Bahasa Inggris -
Self Record Videos Posted on WhatsApp Group towards Students Speaking Skill
Rekaman Video secara Pribadi yang Diposting pada Grup WhatsApp terhadap Keterampilan Berbicara Siswa -
The Implementation of Run to the Board Game in Teaching English Vocabulary
Penerapan Game Run to the Board dalam Pengajaran Kosakata Bahasa Inggris -
Communicative Language Teaching (CLT) Manifestation in an EFL Classroom
Penerapan Communicative Language Teaching (CLT) di Kelas EFL -
Students' Perception of Powtoon in Learning Vocabulary
Persepsi Siswa terhadap Powtoon dalam Pembelajaran Kosa Kata -
Fostering Junior High English Vocabulary Mastery Through Cake Application
Membina Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris Siswa Melalui Aplikasi Cake -
Strengthening English Literacy Skills through Learning Media to Increase Motivation Learning for Elementary School Students
Penguatan Kemampuan Literasi Bahasa Inggris Melalui Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Motivasi Belajar bagi Siswa Sekolah Dasar -
Student Empowerment through Character Education: Overcoming Bullying in English Language Teaching (ELT)
Pemberdayaan Siswa melalui Pendidikan Karakter: Mengatasi Bullying dalam Pengajaran Bahasa Inggris (ELT) -
Using the Total Physical Response Method to Improve Very Young Learners' Perceptions of Vocabulary Mastery
Menggunakan Metode Respon Fisik Total untuk Meningkatkan Persepsi Penguasaan Kosakata Pelajar Muda -
Does Teaching Writing through Canva App Assist Students Writing Performance?
Apakah Pengajaran Menulis Melalui Aplikasi Canva Membantu Meningkatkan Kemampuan Menulis Siswa? -
Evaluating the Effectiveness of the SQ3R Method in Enhancing Students' Reading Proficiency
Mengevaluasi Efektivitas Metode SQ3R Dalam Meningkatkan Kemahiran Membaca Siswa -
“Speak Up Please!” Teachers’ Strategies in Teaching Speaking Skills at a Vocational High School in Sidoarjo
"Silakan Berbicara!" Strategi Guru dalam Mengajarkan Keterampilan Berbicara di Sekolah Menengah Kejuruan di Sidoarjo -
Cooperative Learning Using Canva to Boost Speaking Activities in a Primary School
Pembelajaran Kooperatif Menggunakan Canva untuk Meningkatkan Aktivitas Berbicara di Sekolah Dasar -
Rifky’s Sea Animals Pop Up Book
Buku Pop Up Hewan Laut Karya Rifky -
An Experimental Study on Memrise Application in Students' Vocabulary Mastery
Studi Eksperimental tentang Aplikasi Memrise dalam Penguasaan Kosakata Siswa -
Youtube Implementation in Teaching English as a Foreign Language: A Review
Implementasi Youtube dalam Pengajaran Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing: Tinjauan -
Investigating Issues Faced by Extrovert Learners SMPN 1 Sukodono in Speaking Performance
Menginvestigasi Masalah yang Dihadapi Pelajar Ekstrovert SMPN 1 Sukodono dalam Penampilan Berbicara -
Luth-Badila’s Learning Time
Waktunya Belajar Luth Badila
1-25 of 90
Next