Department of English Language Education
-
Student Empowerment through Character Education: Overcoming Bullying in English Language Teaching (ELT)
Pemberdayaan Siswa melalui Pendidikan Karakter: Mengatasi Bullying dalam Pengajaran Bahasa Inggris (ELT) -
Using the Total Physical Response Method to Improve Very Young Learners' Perceptions of Vocabulary Mastery
Menggunakan Metode Respon Fisik Total untuk Meningkatkan Persepsi Penguasaan Kosakata Pelajar Muda -
Does Teaching Writing through Canva App Assist Students Writing Performance?
Apakah Pengajaran Menulis Melalui Aplikasi Canva Membantu Meningkatkan Kemampuan Menulis Siswa? -
Evaluating the Effectiveness of the SQ3R Method in Enhancing Students' Reading Proficiency
Mengevaluasi Efektivitas Metode SQ3R Dalam Meningkatkan Kemahiran Membaca Siswa -
“Speak Up Please!” Teachers’ Strategies in Teaching Speaking Skills at a Vocational High School in Sidoarjo
"Silakan Berbicara!" Strategi Guru dalam Mengajarkan Keterampilan Berbicara di Sekolah Menengah Kejuruan di Sidoarjo -
Cooperative Learning Using Canva to Boost Speaking Activities in a Primary School
Pembelajaran Kooperatif Menggunakan Canva untuk Meningkatkan Aktivitas Berbicara di Sekolah Dasar -
Rifky’s Sea Animals Pop Up Book
Buku Pop Up Hewan Laut Karya Rifky -
An Experimental Study on Memrise Application in Students' Vocabulary Mastery
Studi Eksperimental tentang Aplikasi Memrise dalam Penguasaan Kosakata Siswa -
Youtube Implementation in Teaching English as a Foreign Language: A Review
Implementasi Youtube dalam Pengajaran Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing: Tinjauan -
Investigating Issues Faced by Extrovert Learners SMPN 1 Sukodono in Speaking Performance
Menginvestigasi Masalah yang Dihadapi Pelajar Ekstrovert SMPN 1 Sukodono dalam Penampilan Berbicara -
Luth-Badila’s Learning Time
Waktunya Belajar Luth Badila -
Busuu Application: Does It Improve Students' Listening Skills in Junior High School?
Aplikasi Busuu: Apakah Itu Meningkatkan Kemampuan Mendengarkan Siswa di Sekolah Menengah Pertama? -
Strengthening Narrative Writing Skill through Digital Storytelling
Memperkuat Keterampilan Menulis Narasi melalui Penceritaan Digital -
The Effect of Picture Word Inductive Model (PWIM) on Writing Descriptive Sentences
Pengaruh Model Induktif Kata Bergambar (PWIM) terhadap Penulisan Kalimat Deskriptif -
Experiencing EdPuzzle-based Listening Activity: Do the EFL Students Feel Satisfied?
Pengalaman Aktivitas Mendengarkan berbasis EdPuzzle: Apakah Siswa EFL Merasa Puas? -
The Student`S Difficultes in Learning Speaking English at MTS NU Durung Bedug Candi
Kesulitan Siswa dalam Pembelajaran Keterampilan Berbicara di MTS NU Durung Bedug Candi -
“I’m scared, but I can speak”; Speaking Problems Faced by Junior High School Students in Sidoarjo, Indonesia
“Aku takut, tapi aku bisa berbicara”; Masalah Berbicara yang Dihadapi Siswa Sekolah Menengah Pertama di Sidoarjo, Indonesia -
Improving Students' Writing Skills Using Brainstorming at SMP Muhammadiyah 2 Taman
Meningkatkan Keterampilan Menulis Siswa Menggunakan Brainstorming di SMP Muhammadiyah 2 Taman -
The Students’ Perceptions on Learning Media to Teach in Descriptive Text
Persepsi Siswa tentang Media Pembelajaran untuk Mengajar Teks Deskriptif -
Students’ Perception on Social Media to Increase Usage Speakings Skill at SMP Kemala Bhayangkari 7 Porong
Persepsi Siswa terhadap Media Sosial untuk Meningkatkan Keterampilan Berbicara Penggunaan di SMP Kemala Bhayangkari 7 Porong -
The Effect of Quizizz Application on Junior High School Students' Reading Skills
Pengaruh Aplikasi Quizizz terhadap Keterampilan Membaca Siswa SMP -
Code Switching : Indonesian and English in English Language Teaching (ELT) Process in Junior High School
Code Switching : Bahasa Indonesia dan Bahasa Inggris di Proses pembelajaran Bahasa Inggris di Sekolah Menengah Pertama
1-25 of 76
Next