The Effect of Knowledge, Islamic Branding and Religiosity on Student Decisions to Become Customers of Islamic Financial Institutions
Pengaruh Pengetahuan, Islamic Branding dan Religiositas Terhadap Keputusan Mahasiswa Menjadi Nasabah Lembaga Keuangan Syariah
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.801Keywords:
Knowledge, Branding Strategi, Religiosity, Student PerceptionAbstract
Recently Islamic Financial Institutions in East Java have a great opportunity to develop supported by increased economic growth and a decrease in the number of poor people in Pasuruan. Even so, Islamic Financial Institutions are still foreign to the community because many people, especially students, think that Islamic Financial Institutions have no differences from Conventional Financial Institutions. This study suggests that knowledge has a partial effect where the significance value is (0.00 <0.05), Islamic Branding has a partial effect with a significance value (0.008 <0.05), Religiosity has a significant effect partial (0.00 <0.05) and knowledge, Islamic branding and religiosity simultaneously have an effect where the significance value is (0.00 <0.05).
Downloads
References
R. D. Mensari And A. Dzikra, “Islam Dan Lembaga Keuangan Syariah,” J. Chem. Inf. Model., Vol. 3, No. 1, Pp. 239–256, 2017.
C. Cintania, R. Trisna, N. A. Madinatul, And F. N. Latifah, “Sumber Daya Insani Yang Diperlukan Lembaga Keuangan Syariah,” Izdihar J. Ekon. Syariah, Vol. 1, No. 2, Pp. 33–56, 2021, Doi: 10.32764/Izdihar.V1i2.1638.
Q. A. N. A’yun, F. N. Latifah, And M. R. Maika, “Penerapan Strategi Marketing Mix Upaya Meningkatkan Jumlah Funding Pada Bmt Madani Sepanjang,” J. Ekon. Syariah Teor. Dan Terap., Vol. 8, No. 6, P. 808, 2021, Doi: 10.20473/Vol8iss20216pp808-820.
S. Aisyah, “Analisis Pengaruh Literasi Keuangan Syariah Terhadap Keputusan Menggunakan Produk Perbankan Syariah ( Studi Mahasiswa Ekonomi Syariah Dan Perbankan Syariah Wilayah Kabupaten Bantul Yogyakarta),” 2019.
F. Leanita, “Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Islamic Branding Dan Lingkungan Sosial Terhadap Keputusan Mahasiswa Untuk Menabung Di Bank Syariah Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderasi,” 2022.
E. Nopitasari, “Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Mahasiswa Iain Ponorogo Menjadi Nasabah Bank Syariah,” 2020, [Online].
A. Fathurrohman, “Pengaruh Religiusitas Terhadap Keputusan Menabung Di Bank Syariah (Study Kasus Pada Bank Bni Syariah Kota Bekasi).”
T. Wahyuni, “Pengaruh Pengetahuan Konsumen Terhadap Keputusan Menjadi Nasabah Pada Ajb Bumiputera Syariah Cabang Lemabang Palembang,” Rev. Cenic. Ciencias Biológicas, Vol. 152, No. 3, P. 28, 2016, [Online].
I. Syahfitri Hutauruk, “Pengaruh Islamic Branding Dan Religiusitas Terhadap Minat Mahasiswa Pai Iain Padangsidimpuan Menabung Di Bank Syariah,” Skripsi, Pp. 1–141, 2021.
Rifa, “Pengaruh Religiusitas Mahasiswa Universitas Islam Riau Terhadap Keputusan Menabung Di Bank Syariah,” Angew. Chemie Int. Ed. 6(11), 951–952., Vol. 1, No. 1, Pp. 5–24, 2020, [Online].
A. F. Firmansyah, “Pengaruh Pengetahuan Dan Kualitas Pelayananterhadap Keputusan Menjadi Nasabah Perbankan Syariah,” J. Ekon. Islam, Vol. 2, No. 3, Pp. 16–22, 2019, [Online]. Available: Http://Jurnalmahasiswa.Unesa.Ac.Id/Index.Php/Jei/.
R. Parida, “Pengaruh Islamic Branding Dan Religiusitas Terhadap Minat Menabung Mahasiswa Di Perbankan Syariah (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fai Umsu),” 2018.
K. M. Simamora, “Pengaruh Keadaan Ekonomi Dan Religiusitas Terhadap Keputusan Mahasiswa Dalam Memilih Bank Syariah,” 2019.
N. A. F. Asmar, Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Islamic Branding Dan Religiusitas Terhadap Minat Menjadi Nasabah Bank Syariah. 2021.
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2023 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.