Preprint has been submitted for publication in journal
Preprint / Version 1

Get To Know Yourself


Mengenal Diri Sendiri

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.6249

Keywords:

Pocket book, Self, Family

Abstract

Pocket Book Mengenal Diri Sendiri, an educational tool designed for grade 1 elementary students with a total of 18 pages. This pocket book aims to help children recognize themselves through various fun and interactive activities. In this book, children are introduced to the concept of self-identity and family in a simple yet profound way. So that students can learn the material of recognizing themselves happily and easily because it is in accordance with the reality of everyday life. There are special pages that allow children to draw or write about their family members and the activities they do together. This helps children strengthen their understanding of roles and relationships within the family

Downloads

Download data is not yet available.

References

B. Sukarno, “Pentingnya Komunikasi Keluarga Dalam Perkembangan Anak,” J. Ekon. Sos. Hum., vol. 3, no. 1, pp. 1–9, 2021, [Online]. Available: https://www.jurnalintelektiva.com/index.php/jurnal/article/view/539/398

N. H. Harahap, R. Ramadhani, and M. Putri Chandra, “Mengenal Diri Sendiri Menggunakan Media Dompet Belajar,” BERNAS J. Pengabdi. Kpd. Masy., vol. 4, no. 1, pp. 991–996, 2023, [Online]. Available: https://doi.org/10.31949/jb.v4i2.4533

R. Wati Sulistyo, A. Margaretta, and P. Ayurachmawati, “Pengembangan Buku Saku Berbasis Mind Mapping Pada Pembelajaran Ipa Kelas Iv Sd,” Pendas J. Ilm. Pendidik. Dasar, vol. 8, no. 1, pp. 3908–3920, 2023, doi: 10.23969/jp.v8i1.8557.

H. Purnomo, “Peran Orang Tua dalam Optimalisasi Tumbuh Kembang Anak untuk Membangun Karakter Anak Usia Dini,” Pros. Semin. Nas. Parent., pp. 34–47, 2013.

A. Hadi, “Pentingnya Pengenalan Tentang Perbedaan Individu Anak Dalam Efektivitas Pendidikan,” J. Inspirasi, vol. 1, no. 1, p. 71, 2017.

B. Cahyono, D. Falasifa Tsani, and A. Rahma, “Pengembangan Buku Saku Matematika Berbasis Karakter pada Materi Trigonometri,” J. Phenom., vol. 08, no. 2, pp. 185–199, 2018.

Sundari Elgy, “Cendikia pendidikan,” Cendekia Pendidik., vol. 4, no. 4, pp. 50–54, 2024.

A. Asyhari and H. Silvia, “Pengembangan Media Pembelajaran Berupa Buletin dalam Bentuk Buku Saku untuk Pembelajran IPA Terpadu,” J. Ilm. Pendidik. Fis. Al-Biruni, vol. 5, no. 1, pp. 1–13, 2016, doi: 10.24042/jpifalbiruni.v5i1.100.

L. M. K. Filasofa and M. Miswati, “Perkembangan Kognitif Anak Usia Dini Penyandang Disleksia: Studi Kasus Pada Lembaga Pendidikan Di Indonesia,” J. Early Child. Character Educ., vol. 1, no. 1, pp. 53–72, 2021, doi: 10.21580/joecce.v1i1.6615.

Yaswinda, E. Nilawati, and H. Abna, “Pengembangan Media Video Tutorial Pembelajaran Sains Berbasis Multisensori Ekologi Untuk Meningkatkan Kognitif Anak Taman Kanak - Kanak,” J. Audi, vol. 4, no. 2, pp. 100–109, 2019.

B. A. B. Ii, P. Metode, and P. Multisensori, “Rudi Susiliana, Metode Pembelajaran , (Surakarta: CV. Wacana Prima, 2009), hal. 6 14,” pp. 14–53.

Y. Setyowati, “Pola Komunikasi Keluarga dan Perkembangan Emosi Anak (Studi Kasus Penerapan Pola Komunikasi Keluarga dan Pengaruhnya terhadap Perkembangan Emosi Anak pada Keluarga Jawa),” J. ILMU Komun., vol. 2, no. 1, pp. 67–78, 2013, doi: 10.24002/jik.v2i1.253.

K. M. Tengah, “Pola Komunikasi Keluarga Dalam Pembentukan Kepribadian Anak Di Dusun Iha, Negeri Liang, Kecamatan Salahutu, Kabupaten Maluku Tengah,” vol. 01, no. 02, pp. 1–15, 2022.

M. Asy and S. M. K. Assa, “Konsep Diri , Kecerdasan Emosi Dan Motivasi Belajar Siswa,” vol. 3, no. 01, 2014.

P. P. Belajar, “Kecerdasan emosional ( emotional quotient ) dalam peningkatan prestasi belajar”.

Posted

2024-08-20