The Influence of Time Management on the Psychological Well Being Junior High School Students After Covid-19
Pengaruh Manajemen Waktu Terhadap Psychological Well Being Siswa SMP Pasca Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.5543Keywords:
Time management, Psychological Well-BeingAbstract
From the results of the initial survey of 45 students at SMPN 2 Candi, it can be concluded that there are problems regarding psychological well being from the aspects of the ability to from positive relationships, self-acceptance,autonomy, mastery of the environment, life goals and personal growth, so researchers are interested in conducting further research. The aim of this research is to determine the influence of time management on the psychological well being of SMPN 2 Candi students after Covid-19. This research is a correlational research. The research population was 258 students at SMPN 2Candi. The data collection technique in this research used the Time Management and Psychological Well Being Scale. Analysis of the results of this research uses simple linier regression analysis, with the help of JASP for Windows. The data collection technique in this research used the Time Management and Psychological Well Being Scale.
Downloads
References
Agustina, M. (2023). Hubungan Antara Kelekatan Teman Sebaya dengan Kesejahteraan Psikologi pada Siswa Kelas VII & VIII di MTS NU Candi Pasca Pandemi Covid-19. ResearchJet Journal of Analysis and Inventions, 3(2), 1–13. https://doi.org/10.47134/researchjet.v3i2.16.
R. Hayes, G. Amalia, S. (2016). Analisa psikometrik alat ukur Ryff’s Psychological Well-Being (RPWB) versi bahasa Indonesia: Studi pada lansia guna mengukur kesejahteraan dan kebahagiaan. Seminar ASEAN 2nd Psychology & Humanity, 1995, 430–437.
Chodijah, S. (2013). Konsep shalat tahajud melalui pendekatan psikoterapi hubungannya dengan psikologi kesehatan (penelitian di klinik terapi tahajud surabaya). Prosiding Seminar Nasional & Internasional Unimus, 417–444. https://media.neliti.com/media/publications/176220-ID-konsep-shalat-tahajud-melalui pendekatan.pdf
Derang, I. (2023). Hubungan Spiritualitas Dengan Psychological Well-Being Pada Siswa SMP Swasta Assisi Medan Tahun 2022. Jurnal Cakrawala Ilmiah, 08(7), 2863–2878. http://bajangjournal.com/index.php/JCI.
Fifi, J. (2022). Manajemen Waktu dan Kesejahteraan Psikologis Pada Siswa di Masa Pembelajaran Dari Rumah Covid-19. 6(May), 12. https://www.researchgate.net/publication/360409329
Hafilia, M. P. (2022). Hubungan Psychological Capital dan Psychological Well-Being Saat Penerapan Pembelajaran Daring Pada Siswa Kelas IX SMP. Prosiding Seminar Nasional dan Call for Paper Psikologi dan Ilmu Humaniora (SENAPIH 2022), 146–164.
Hardjo, S., Aisyah, S., & Mayasari, S. I. (2020). Bagaimana Psychological well being Pada Remaja ? Sebuah Analisis Berkaitan Dengan Faktor Meaning In Life. Jurnal Diversita, 6(1), 63–76. https://doi.org/10.31289/diversita.v6i1.2894
Juniarti & Regina, A. (2022). Manajemen Waktu dan Kesejahteraan Psikologis Pada Siswa di Masa Pembelajaran Dari Rumah Covid-19. 6(May), 12.
Khairani, F. (2021). Pemberian Layanan Bimbingan Kelompok Untuk Meningkatkan Pemahaman Manajemen Waktu Pada Siswa Kelas VIII SMP Yayasan Perguruan Karya Bkati Langkat T.A 2020/2021.
innataqiyyah. (2018). Pengaruh Penyesuaian Diri dan Pengelolaan Waktu Terhadap Kesejahteraan Psikologis Santri Bait Tahfidz Al-Qur’an (BTQ) Pusat Ma’had Al-Jami’ah Uin Malang. Central Library of Maulana Malik Ibrahim StaLinnataqiyyah. (2018). Pengaruh Penyesuaian Diri dan Pengelolaan Waktu Terhadap Kesejahteraan Psikologis Santri Bait Tahfidz Al-Qur’an (BTQ) Pusat Ma’had Al-Jami’ah Uin Malang. In Central Library of Maulana Mali.
Masso, A. (2018). Pengaruh Kerlibatan Ayah Dalam Pengasuhan Terhadap Kesejahteraan Psikologis Remaja[Universitas Muhammadiyah Malang]. http://dx.doi.org/10.1016/j.tics.2017.03.010%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.neuron.2018.08.006
Nafisah, L. (2021). Pengembangan Modul Pelatihan Dengan Menggunakan Teknik Problem Solving Tentang Manajemen Waktu Belajar Siswa Di Smp Negeri 4 Sewon. Jurnal Bimbingan dan Konseling Borneo, 3(2), 55–62. https://doi.org/10.35334/jbkb.v3i2.2344
Prabowo, A. (2016). Kesejahteraan Psikologis Remaja Di Sekolah. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, 04(June), 246–260.
Pratiwi, S. (2017). Pengaruh Manajemen Waktu Belajar Terhadap Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran PPKN Kelas XI Di SMAN 1 Tanjung Raja [Universitas Sriwijaya]. In uMembran Polyvinylidene Fluoride Dengan Penambahan Perak nitrat. https://repository.unsri.ac.id/29681/
Sembiring, Z. L. (2022). Peranan Guru BK dalam Manajemen Waktu Belajar Siswa SMP Negeri 1 Aek Ledong pada Masa Pandemi Covid-19. Islamic Counseling : Jurnal Bimbingan Konseling Islam, 6(2), 241. https://doi.org/10.29240/jbk.v6i2.4873
Sofyananjani, B., Setyawan, C., Aqomaddina, F., Monika, M., & Ruhaena, L. (2021). Manajemen Waktu Belajar Anak Selama Pembelajaran Jarak Jauh di Masa Pandemi. Abdi Psikonomi, 2(2), 73–77. https://doi.org/10.23917/psikonomi.v2i2.339
Ursa Majoray dkk. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi WELL-BEING. Jurnal Ilmu dan Riset Akuntansi, 7(9), 1–19.
Widyawati, S. (2022). Studi Deskriptif: Kesejahteraan Psikologis pada Remaja. Jurnal Psibernetika, 15(1), 59–65. https://doi.org/10.30813/psibernetika.v1i5.3298
Yuangga, K. D., Sunarsi, D., Syawaludin, S., Effendy, A. A., & Seta, A. B. (2022). Determinan GAP Pembelajaran Tatap Muka Pasca Pembelajaran Jarak Jauh pada Masa Pandemi Covid-19. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 5(9), 3663–3666. https://doi.org/10.54371/jiip.v5i9.896
Fadila, J (2021) Bimbingan Kelompok Untuk Meningkatkan Pemahaman Manajemen Waktu Pada Siswa Kelas VII SMP Yayasan Perguruan Karya Bhakti Langkat T. A 2020/202
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.