A Effectiveness of Marketing Mix Strategy in increasing Sales of Medical Device products at CV Mulya Jaya Sidoarjo
Efektivitas Strategi Bauran Pemasaran dalam meningkatkan Penjualan produk Alat Kesehatan pada CV Mulya Jaya Sidoarjo
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.5441Keywords:
Product, Price, Promotion, Location and SalesAbstract
This research aims to find out the effect of the marketing mix consisting of Price (X1), Product (X2), Promotion (X3) and Location (X4) in increasing product sales (Y) at CV Mulya Jaya Sidoarjo. The data sources used in this research are secondary and primary data sources. The population in this study were consumers from CV Mulya Jaya. Data was collected by distributing questionnaires to 100 respondents. This research uses a quantitative approach using descriptive research with SEM-PLS as a data analysis method with the Smart-PLS 3.0 program. The results of the research show that Price (X1) does not have a positive and significant effect on sales, on the Product (X2) and Promotion (X3) variables. ) produces no positive and insignificant effect. On the other hand, the Location variable (X4)
Downloads
References
V. Pratiwi and U. Wahid, “Strategi Pemasaran digital dalam menigkatkan penjualan (Studi Kasus PT.Bukku Media Integrasi (Bukku) pada masa pandemi),” J. Komun. Univ. Garut Has. Pemikir. Penelit., vol. 7, no. 2, pp. 710–724, 2021, [Online]. Available: www.journal.uniga.ac.id.
U. M. Gorontalo, F. I. Budaya, F. Of, and C. Science, “Strategi Komunikasi Pemasaran Usaha Mikro Kecil Dan Menengah Pada Era New Normal,” vol. 3, no. 1, pp. 3–5, 2020.
M. Rusdi, “Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Volume Penjualan pada Perusahaan Genting UD. Berkah Jaya,” J. Stud. Manaj. dan Bisnis, vol. 6, no. 2, pp. 83–88, 2019, doi: 10.21107/jsmb.v6i2.6686.
M. Kusmayadi and T. G. Saraswati, “Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Kaos Five Review di Lazada Selama Pandemi Covid-19 The Effect of Marketing Mix on The Purchase Decision of Five Review T-Shirt at Lazada During The Covid-19,” vol. 9, no. 2, pp. 701–706, 2022.
Feronika Susanti, “Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Spontan,” J. MISSY, vol. 4, no. 1, pp. 1–7, 2023.
A. Buchari and E. Nurcahya, “Pengembangan Strategi Pemasaran Melalui Digitalisasi Pada Era New Normal Di Kelurahan Kebon Baru Kota Cirebon,” Sawala J. Pengabdi. Masy. Pembang. Sos. Desa dan Masy., vol. 2, no. 1, p. 56, 2021, doi: 10.24198/sawala.v2i1.30231.
A. Daud and D. Yusri, “Analisis Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan penjualan Dodol,” J. Ekon. dan Keuang. Syariah, vol. 1, no. 1, pp. 35–42, 2022, [Online]. Available: https://jurnal.perima.or.id/index.php/JEKSya.
L. Hendriyati and I. B. Santoso, “Strategi Pemasaran Food and Beverage Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Masa Pandemi Covid-19 Di Cavinton Hotel Yogyakarta, Indonesia,” J. Tour. Econ., vol. 4, no. 1, pp. 60–72, 2021, doi: 10.36594/jtec.v4i1.111.
I. Y. Musyawarah and D. Idayanti, “Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Usaha Ibu Bagas di Kecamatan Mamuju,” Forecast. J. Ilm. Ilmu Manaj., vol. 1, no. 1, pp. 1–13, 2022.
B. Hulu, Y. Dakhi, and E. F. Zalogo, “Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Volume Penjualan Pada Ud.Mitra Kecamatan Amandraya,” J. Ris. Manaj. dan Binsis, vol. 6, no. 2, pp. 16–25, 2021.
M. Haryanto, N. S. Saudi, M. A. Anshar, and M. Hatta, “Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume Penjualan ,” J. Manag. , vol. 5, no. 1, pp. 222–237, 2022, doi: 10.37531/yume.vxix.436.
S. Nabilah, A. Lubis, and E. D. S. Tarigan, “Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Konsumen pada Aroma Bakery dan Cake Medan,” J. Ekon. Manaj., p. 4, 2019, [Online]. Available: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/10966.
Mamonto, Tumbuan, and Rogi, “Analisis Faktor-Faktor Bauran Pemasaran (4P) Terhadap Keputusan Pembelian Pada Rumah Makan Podomoro Poigar Di Era Normal Baru,” J. EMBA J. Ris. Ekon. Manajemen, Bisnis dan Akunt., vol. 9, no. 2, pp. 110–121, 2021.
M. R. N. Irawan, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pt. Satria Nusantara Jaya,” Ekonika J. Ekon. Univ. Kadiri, vol. 5, no. 2, p. 140, 2020, doi: 10.30737/ekonika.v5i2.1097.
R. Dewi, Y. Yuliatti, M. Maknun, R. M. Aphar, D. Allaamah, and D. D. P. Ashar, “Analisis Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Produk,” J. Ekon. Bisnis, Manaj. dan Akunt., vol. 3, no. 3, pp. 648–660, 2023, doi: 10.47709/jebma.v3i3.2931.
M. Z. Zainuddin, H. Lianti, and S. H. M., “Pengaruh Komunikasi Pemasaran Terpadu, Citra Perusahaan Operator Seluler Terhadap Volume Penjualan Pada Pt. Lbc Kendari,” Sultra J. Econ. Bus., vol. 1, no. 1, pp. 56–65, 2020, doi: 10.54297/sjeb.vol1.iss1.125.
T. A. S. Mahzura, “Pemanfaatan E-Commerce Dalam Peningkatan Penjualan Pada Burger Sei Putih Kota Medan,” J. Ekon. Bisnis Manaj. Prima, vol. 11, no. 1, pp. 65–80, 2020.
M. Masud and M. Nurnajamuddin, “Journal of Management Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Produk,” J. Manage., vol. 5, no. 3, pp. 213–225, 2022, doi: 10.37531/yume.vxix.472.
Agustini, “Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Volume Penjualan,” Econ. Digit. Bus. Rev., vol. 4, no. 2, pp. 113–127, 2023.
J. M. Management et al., “Volume x Issue x (xxxx) Pages x-xx Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Peningkatan Volume Penjualan Kamar pada Hotel Maxone Makassar,” vol. x, no. x.
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.