Rebranding MSME Catering Through Packaging Design and Social Promotion Media
Rebranding UMKM Catering Melalui Desain Packaging dan Promosi Media Sosial
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.4633Keywords:
UMKM, Promotions, Social Media;Abstract
The aim of this Community Service activity is to find out the problems of the two catering businesses and provide solutions to these problems. The method used is to provide training in the form of a tutorial on how to manage an Instagram account and how to operate the Google Maps application. The results of this Community Service are helping the two MSME actors create a logo design, create an official Instagram account, create content designs for Instagram posts, create packaging designs in the form of labels, add the location of the Catering business address via the Google Maps Application, train or teach the two MSME actors to manage Instagram by posting menus that we provide with interesting content, and how to operate the Google Maps Application.
Downloads
References
Agustin, T.P., & Poppy Febriana. (2023). Traveloka Digital Marketing Strategy Analysis Through Instagram. Indonesian Journal Of Innovation Studies , 10-21070.
Ardipraditiya. (2020). Peradaban Media Sosial di Era Industri 4.0. Inteligensia Media. (Intrans Publishing Group).
Ascharisa. (2018). Digital Marketing Sebagai Strategi Komunikasi. Jurkom, Riset Komunikasi , 147-157.
Biswan, A. T., Putra, M. R., Sulastri, H., & Purwana, A. S. . (2023). Pendampingan Three in One pada UMKM Dafiz untuk Pembukuan Praktis, Aspek Perpajakan, dan Peluang Ekspor . E-Dimas: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 14(2) , 411-418.
Iman, M. (2020). Penggunaan Instagram di Indonesia Didominasi Wanita dan Generasi Milenial .
Imandiar, Y. (2020). Transaksi Shopee di Q2-2020 Naik Hingga 130%.
Manurung, R., Prihatmajaya, P. S., & Paath, D. K. (2023). PEMBERDAYAAN KELOMPOK USAHA SAUNG BATIK BASWET MELALUI INOVASI VARIASI MODEL DESAIN DAN TEKNOLOGI DIGITAL. Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri, 5(2), 64-70.
Mukti, R. P. K., & Ainur Rochmaniah. (2023). Instagram Analysis@ Cashaofficial As Bean Bag Promotion Media. Indonesian Journal Of Innovation Studies , 10-21070.
Prahartiwi, L. I., Dari, W., Pujiastuti, E., & Yuningsih, Y. (2023). PELATIHAN DESIGN UI/UX DALAM MEMBANGUN WEBSITE PADA RW. 013 CIPINANG MELAYU JAKARTA TIMUR. Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri, 5(2), 57-63.
Purbohastuti. (2017). EFEKTIVITAS MEDIA SOSIAL SEBAGAI MEDIA PROMOSI. In T. Ekonomika.
Purwana. (2017). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah (UMKM) . Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Madani (JPMM) , 1-17.
Puspitarini, DS, & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan media sosial sebagai media promosi. Jurnal Umum , 3 (1), 71-80.
Rachmawati. (2018). Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu Produk Usaha Kecil Dan Menengah. Surabaya.
Sarfiah, SN, Atmaja, HE, & Verawati, DM (2019). UMKM sebagai pilar membangun ekonomi bangsa. Jurnal REP (Riset Ekonomi Pembangunan) , 4 (2), 137-146.
(2020). In D. Sasongko, UMKM Bangkit, Ekonomi Indonesia Terungkit (pp. 2,8-11).
(2018). In Wardana, Strategi Digital Marketing Dan Implikasinya Pada Keunggulan Bersaing UKM Di Indonesia (pp. 4-1).
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.