Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

Promotional Strategies for Using Tiktok Social Media in Selling Gemstones on Accounts (@griyapermata)


Strategi Promosi Penggunaan Media Sosial Tiktok Dalam Penjualan Batu Permata pada Akun (@griyapermata668)

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.1297

Keywords:

promotion, tiktok, griyapermata668

Abstract

Promotion is the first step in introducing a product to consumers. The main thing in promotion is to make effective persuasive messages to attract consumers' attention. Based on these facts, currently tiktok is not only used as a means of satisfying entertainment needs, tiktok is also a media promotion for a product that is quite in demand by many users. This study aims to find out how the promotion strategy used by Griya Permata668. This type of research uses a qualitative descriptive method with data collection techniques using interviews and observation. griyapermata668 is a gemstone selling business that promotes its products using tiktok. The researcher draws the conclusion that the promotion strategy carried out for approximately three months using social media tiktok has succeeded in raising a name and increasing the sales value of its products by 2531 gemstones

Downloads

Download data is not yet available.

References

P. Febriana, “Buku Ajar Cyber Public Relation,” Buku Ajar Cyber Public Relat., 2018, doi: 10.21070/2018/978-602-5914-23-2.

J. K. Lontoh, A. L. Tumbel, and R. Kawet, “Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Strategi Promosi Bagi Pengembangan Pemasaran Wisata Danau Linow di Kota Tomohon,” J. EMBA J. Ris. Ekon. Manajemen, Bisnis dan Akunt., vol. 8, no. 4, pp. 11–20, 2020.

R. Syahputra, “Strategi Pemasaran Dalam Alquran Tentang Promosi Penjualan,” Ecobisma (Jurnal Ekon. Bisnis Dan Manajemen), vol. 6, no. 2, pp. 83–88, 2019, doi: 10.36987/ecobi.v6i2.8.

O. Nata, “Strategi Promosi Pt. Atina Rahmataka Wisata Cabang Bengkulu Dalam Meningkatkan Jumlah Jamaah Umrah,” pp. 1–103, 2021.

H. Nufus and T. Handayani, “Strategi Promosi dengan Memanfaatkan Media Sosial TikTok dalam Meningkatkan Penjualan ( Studi Kasus pada TN Official Store ),” vol. 6, no. 1, pp. 21–34, 2022.

R. Putra, “Strategi Promosi Pasar Van Der Capellen,” 2021, [Online]. Available: https://repo.iainbatusangkar.ac.id/xmlui/handle/123456789/21282%0Ahttps://repo.iainbatusangkar.ac.id/xmlui/bitstream/handle/123456789/21282/1622101698780_SKRIPSI-REZKI PUTRA - PERPUSTAKAAN.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

R. N. H. Wulandari, “Analisis Strategi Promosi Jasa Make Up Pengantin Di Paras Asri Wedding Organizer Melalui Media Sosial,” Ejournal.Unesa.Ac.Id, vol. 11, pp. 49–57, 2022, [Online]. Available: https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/jurnal-tata-rias/article/view/44407/37766.

Yulianti, “ANALISIS STRATEGI PROMOSI MELALUI PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PRODUK ONLINE SHOP DITINJAU DARI PERSPEKTIF EKONOMI ISLAM,” vol. 561, no. 3, pp. S2–S3, 2019.

A. S. Ellysa Rahma Santi1, “PENGARUH KUALITAS PRODUK, KEPUASAN PELANGGAN, DAN PROMOSI ONLINE TERHADAP MINAT BELI ULANG (STUDI KASUS PADA SATE TAICHAN BANJAR D’LICIOUS) Ellysa,” Oper. Supply Manag. 12th Ed., vol. 2, no. 1, pp. 51–60, 2018.

kompas.com, “Indonesia Pengguna TikTok Terbesar Kedua di Dunia, Mengapa Aplikasi Ini Begitu Digemari?,” 19 Januari 2023. https://www.kompas.com/tren/read/2023/01/19/200000065/indonesia-pengguna-tiktok-terbesar-kedua-di-dunia-mengapa-aplikasi-ini?page=all.

D. Untari and D. E. Fajariana, “Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Instagram (Studi Deskriptif Pada Akun @Subur_Batik),” Widya Cipta, vol. 2, no. 2, pp. 271–278, 2018, [Online]. Available: http://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/widyacipta.

C. B. Dewa and L. A. Safitri, “Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Sebagai Media Promosi Industri Kuliner Di Yogyakarta Pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Akun TikTok Javafoodie),” Khasanah Ilmu - J. Pariwisata Dan Budaya, vol. 12, no. 1, pp. 65–71, 2021, doi: 10.31294/khi.v12i1.10132.

L. K. B. Martini and L. K. C. Dewi, “Pengaruh Media Sosial Tik Tok Terhadap Prilaku Konsumtif,” Pros. Semin. Nas. Has. Penelit., vol. 5, no. 1, pp. 38–54, 2021.

Dialeksis.com, “Awal Tahun 2023, Cincin Batu Akik Kembali Jadi Pilihan Fesyen Masyarakat Aceh,” 22 Januari 2023. .

radarbanyuwangi.jawapos.com, “Batu Akik Booming Lagi, Kolektor Rancang Pameran Lokal hingga Nasional,” 28 Juni 2022. https://radarbanyuwangi.jawapos.com/features/28/06/2022/batu-akik-booming-lagi-kolektor-rancang-pameran-lokal-hingga-nasional/.

A. Anggito and J. Setiawan, Metodologi Penelitian Kualitatif, 1st ed. Sukabumi Jawa Barat: CV Jejak, 2018.

N. Afifah and D. Defrizal, “Analisis Strategi Promosi Wisata Untuk Meningkatkan Kunjungan Wisatawan Puncak Mas Sukadanaham Bandar Lampung,” vol. 1, no. 3, pp. 245–252, 2022.

dataindonesia.id, “Pengguna Media Sosial di Indonesia Sebanyak 167 Juta pada 2023,” [Online]. Available: https://dataindonesia.id/internet/detail/pengguna-media-sosial-di-indonesia-sebanyak-167-juta-pada-2023.

Voi.id, “Cara Promosi di TikTok untuk Meningkatkan Penjualan dan Brand Awareness.” https://voi.id/ekonomi/243022/cara-promosi-di-tiktok.

Posted

2023-05-30