Preprint has been submitted for publication in journal
Preprint / Version 1

Marketing Strategy Analysis to Improve Brand Image on the Instagram Account @MixueIndonesia

Analisis Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Brand Image pada Akun Instagram @MixueIndonesia

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.9318

Keywords:

Brand Image, Marketing strategy, Instagram

Abstract

This This research is to find out whether there is an analysis of marketing strategies to increase brand image on the Instagram account @MixueIndonesia. This research is a qualitative approach using content analysis taken by the author through screenshots in the form of 5 content from January .Primary data is data obtained by researchers through documentation results originating from observations on the Instagram account @mixueindonesia. Secondary data is data that is used to complement primary data or supporting data in research such as articles, literature, literature, and so on. The results of research that has been carried out by researchers is that the marketing strategy carried out by @MixueIndonesia to attract buyers is by having interesting content uploaded on their Instagram account. A more interesting marketing strategy is that the product packaging has the Mixue logo attached to the product, there is jargon and the symbol "Share Sweetness Spread Happiness

Downloads

Download data is not yet available.

References

H. Egha, H. Widiastomo, and A. Achsa, “Strategi pemasaran terhadap tingkat penjualan,” Kinerja, vol. 18, no. 1, pp. 15–23, 2021, [Online]. Available: https://journal.feb.unmul.ac.id/index.php/KINERJA/article/view/7523

D. Jayanti Mandasari, J. Widodo, and S. Djaja, “Strategi Pemasaran Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah (Umkm) Batik Magenda Tamanan Kabupaten Bondowoso,” J. Pendidik. Ekon. J. Ilm. Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekon. dan Ilmu Sos., vol. 13, no. 1, p. 123, 2019, doi: 10.19184/jpe.v13i1.10432.

I. Y. Musyawarah and D. Idayanti, “Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Usaha Ibu Bagas di Kecamatan Mamuju,” Forecast. J. Ilm. Ilmu Manaj., vol. 1, no. 1, pp. 1–13, 2022.

Dimas Hendika Wibowo, “Strategi dan Program Pemasaran,” J. Adm. Bisnis, vol. 29, no. 1, pp. 59–66, 2015.

B. Hulu, Y. Dakhi, and E. F. Zalogo, “Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Volume Penjualan Pada Ud.Mitra Kecamatan Amandraya,” J. Ris. Manaj. dan Binsis, vol. 6, no. 2, pp. 16–25, 2021.

R. F. Ikhsan, A. Devi, and A. M. Kosim, “Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Rumah Makan Pecak Hj. Sadiyah Cilodong Depok,” El-Mal J. Kaji. Ekon. Bisnis Islam, vol. 2, no. 1, pp. 22–47, 2020, doi: 10.47467/elmal.v2i1.329.

N. Naninsih and H. Hardiyono, “Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Kepuasan Dan Keputusan Pembelian Produk Usaha Kecil Menengah (Ukm) 310 Di Makassar,” J. Apl. Manaj. Kewirausahaan MASSARO, vol. 1, no. 1, pp. 47–61, 2019, doi: 10.37476/massaro.v1i1.644.

N. Feriyanto, “Penentuan Strategi Pemasaran Produk ‘Darma Karya’ Dengan Menggunakan Analisis Grand Matrix Swot,” Ajie, vol. 2, no. 1, pp. 44–57, 2017, doi: 10.20885/ajie.vol2.iss1.art5.

Z. Zainuddin and M. K. Saputra, “STRATEGI PEMASARAN UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN PADA USAHA UMKM SEDERHANA (Studi Kasus Desa Konda Kec. Konda) 0leh: Muslimin,” Sultra J. Econ. Bus., vol. Vol 3, no. No. 2 Oktober 2022, pp. 132–149, 2022.

M. Rofiki and K. Muhimmah, “Strategi Pemasaran Online Shop: Upaya Untuk Meningkatkan Volume Penjualan,” Ekon. dan Bisnis, vol. 3, no. 1, pp. 47–56, 2021, doi: 10.30739/istiqro.v7i2.981.

M Dayat, “Strategi Pemasaran Dan Optimalisasi Bauran Pemasaran Dalam Merebut Calon Konsumen Jasa Pendidikan,” J. Mu’allim, vol. 1, no. 2, pp. 299–218, 2019, doi: 10.35891/muallim.v1i2.1629.

F. Yolanda, “Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Antenna HDF Surabaya,” J. Manaj. dan Akunt. Vol., vol. 16, pp. 231–239, 2015.

A. Andriono and D. Muylanti, “Strategi Manajemen Pemasaran Komprehensif UntukMeningkatkan Penjualan: Tinjauan Teoritis,” J. Manaj. Ris. Inov., vol. 1, no. 2, pp. 257–265, 2023.

T. Suhartini, “Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Rahayu Florist Jakarta,” vol. 5, no. 6, p. 15, 2022.

M. Rusdi, “Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Volume Penjualan pada Perusahaan Genting UD. Berkah Jaya,” J. Stud. Manaj. dan Bisnis, vol. 6, no. 2, pp. 83–88, 2019, doi: 10.21107/jsmb.v6i2.6686.

Posted

2025-08-29