Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

Mix 4P Marketing Strategy On KUR Syariah Financing Products In Pegadaian Syariah


Strategi Bauran Pemasaran 4P Dalam Produk Pembiayaan KUR Syariah Di Pegadaian Syariah

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.811

Keywords:

Marketing Mix, Business Capital, Market Traders, atlatis.ti-9

Abstract

This study discusses two main reasons that can influence the decisions of market traders in choosing their sources of capital, namely based on business capital requirements and marketing with the 4P marketing mix. Data were obtained through interviews with traditional market traders in Sidoarjo Regency using descriptive qualitative methods. This study uses analysis of primary data that is processed in the atlas.ti 9 application to achieve an efficient structure and data. This study aims to determine the effect of the 4P Marketing Mix carried out by financial institutions in attracting traders to choose a source of business capital, namely KUR Syraiah and whether traders' knowledge of usury and Islamic financial institutions can change this decision. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abbas, D. (2018). Pengaruh Modal Usaha, Orientasi Pasar, Dan Orientasi Kewirausahaan Terhadap Kinerja Ukm Kota Makassar. Jurnal Minds: Manajemen Ide Dan Inspirasi, 5(1), 95–111.

Sitompul, Amelia Pesta. Analisis Prosedur Pemberian Kredit Usaha Rakyat (Kur) Dan Sistem Pengawasannya Pada Pt Bank Rakyat Indonesia (Persero), Tbk Cabang Medan Gatot Subroto. (2018).

Hakim, Y. P., & Mulyani, S. (2017). Analisis Kebutuhan Modal Kerja Pada Rumah Makan Bintang Lima Di Samarinda. Jurnal Ekonomi Manajemen, 11(2)

Gunawijaya, Rahmat. "Kebutuhan manusia dalam pandangan ekonomi kapitalis dan ekonomi Islam." Jurnal Al-Maslahah 13.1 (2017): 131-150.

Sefudin, A. (2014). Redefinisi bauran pemasaran (marketing mix) “4P” ke “4C” (Studi Kasus pada Universitas Indraprasta PGRI). Journal of Applied Business and Economics, 1(1), 17–23.

Maesaroh. (2016). Perilaku Masyarakat Dalam Memilih Pembiayaan. Al-Iqtishad: Journal of Islamic Economics, 2(2). https://doi.org/10.15408/aiq.v2i2.2483 Munizu, M. (2012). Strategi Bauran Pemasaran dan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Konsumen. Manajemen Teori Dan Terapan, 5(2), 2–8.

Munizu, M. (2012). Strategi Bauran Pemasaran dan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Konsumen. Manajemen Teori Dan Terapan, 5(2), 2–8.

Fathoni, Muhammad Anwar. "Konsep pemasaran dalam perspektif hukum Islam." Jurnal Hukum Dan Syariah 9.1 (2018): 128-146.

Mongkito, Abdul Wahid, et al. "Implementasi Pembiayaan Kredit Usaha Rakyat (Kur) Mikro Syariah Dalam Pengembangan Usaha Mikro." Robust: Research of Business and Economics Studies 1.1 (2021): 91-104.

Lestari, Diana, and Fitri Nur Latifah. "Penerapan strategi pemasaran syariah pada UMKM franchise pentol kabul dalam meningkatkan pendapatan” Jurnal Tabarru': Islamic Banking and Finance 5.1 (2022): 216-229.

Elvira, Rini. "Strategi Produk, Penetapan Harga, Promosi, Dan Lokasi Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Arrum (Studi: PT. Pegadaian Syariah Cabang Simpang Sekip Kota Bengkulu)." Jurnal BAABU AL-ILMI: Ekonomi dan Perbankan Syariah 2.2 (2017).

Putri, Anya Kurniadi. Analisis Kelayakan Pembiayaan Kredit Usaha Rakyat (KUR) pada PT. Bank Rakyat Indonesia Syariah Kantor Cabang BSD City. BS thesis. Fakultas Ilmu Dakwah dan Ilmu Komunikasi Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta, 2017.

Karlina, Reny. Analisis Strategi Pemasaran Produk Pembiayaan Kredit Usaha Rakyat Mikro Di Bri Syariah Kcp Mojoagung. Diss. Iain Ponorogo, 2020.

Sholehah, Fitria Nur. Analisis Kelayakan Pembiayaan KUR Pada Usaha Mikro Di PT. BRI Syariah KCP Magetan. Diss. IAIN Ponorogo, 2020.

Dewi, Anita Pusspa. "Strategi pemasaran Kredit Usaha Rakyat (KUR) pada PT. Bank Rakyat Indonesia (PERSERO) Tbk. Unit Karang Anyar” Journal of Accounting Taxing and Auditing (JATA) 3.2 (2022).

Pratama, Deo. "Prosedur Pelaksanaan Kredit Usaha Rakyat (KUR) Pada PT. Bank Nagari Cabang Padang." (2019).

Muali, Chusnul, and Khoirun Nisa. "Pemasaran syariah berbantuan media sosial: Kontestasi strategis peningkatan daya jual." Jurnal Al-Nisbah 5.2 (2019).

Amanda, Praiselia, et al. "Kajian Penyaluran Kredit Usaha Rakyat (Kur) Pertanian Pada Bank Bri Kantor Cabang Tondano." COCOS. Vol. 6. No. 6. 2015.

Posted

2023-04-18