Green Consumer Behavior Analysis of UD XYZ Mojokerto in Supporting Indonesia's SDG'S
Analisis Green Consumen Berhavior UD. XYZ di Mojokerto Dalam Menunjang SDG’S Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.6652Keywords:
ANP, Linear Regression, Consumer BehaviorAbstract
The many environmental problems today make companies create environmentally friendly products. To reduce environmental problems, the role of consumers is also very important to help realize an environmentally friendly Indonesia. This study aims to determine the green habits of consumers in one of the shoe companies in the city of Mojokerto to support an Indonesia free from environmental problems. The method used in this study is the Analytical Process Network (ANP) method and Multiple Linear Regression Test to determine the relationship between green customer behavior. The sampling used is random sampling with a total of 70 respondents. The results of this study are that the variable that has the highest influence is the price variable, this is due to the level of consumer income. High income supports green consumers to meet their needs for environmentally friendly products which are actually more expensive than ordinary products.
Downloads
References
Y. Artanti, “Yunita dan Yessy artanti; Pengaruh Gaya Hidup ...,” Ilmu Manaj., vol. 2, no. 2009, hal. 1433–1443, 2014.
E. Suhayati dan N. N. Supriatna, “Strategi Penjualan Di Marketplace Shopee Untuk Meningkatkan Penjualan Sepatu Kulit Pada 10 Umkm Di Cibaduyut Bandung,” JUARA J. Wahana Abdimas Sejah., hal. 34–50, 2022, doi: 10.25105/juara.v3i1.10014.
C. Thalia, T. Setya, dan H. Azhar, “Perancangan Sneakers Wanita Menggunakan Limbah Kulit Sintetis Sepatu ( Studi Kasus : PT . Nokha International Group ),” vol. 10, no. 1, hal. 1–17, 2023.
I.A.S. Wulandari, H.C. Wahyuni,I. Marodiyah dan N. R. Hanun, “Environment Performance Indeks Assesment On Food Production: A Case Study in Indonesia,” J. Tek. Ind., vol. 28, no. 2, hal. 93–104, 2022, doi: 10.22219/jtiumm.vol23.no2.93-104.
A. Puspitasari, E. Maria, dan T. Winarni, “Pemilihan Desain Produk Baru Pupuk Organik Ramah Lingkungan,”
J. Rekayasa Lingkung., vol. 21, no. 2, hal. 38–42, 2021, doi: 10.37412/jrl.v21i2.115.
Manongko dan Dr.Allen, Green Marketing ( Suatu Perspektif Marketing Mix & Theory of Planned Behavior ). 2018.
W. Firdausy Rahma Agustiningrum Setiawan, “IPF : Inovasi Pendidikan Fisika ISSN : 2302-4496 IPF : Inovasi Pendidikan Fisika,” Inov. Pendidik. Fis., vol. 09, no. 01, hal. 45–49, 2020.
A. Hastuti, C. Anam, dan Dkk, “Tujuan pembangunan berkelanjutan indonesia 2022,” hal. 29, 2022.
K. Kunci, “Green Consumer Behavior Najla Afifah,” vol. 11, no. 2, hal. 84–92, 2022, doi: 10.15294/ijc.v11i2.37485.
E. Hariyadi, E. Maryani, dan W. Kastolani, “Analisis literasi lingkungan pada mahasiswa pendidikan geografi,”
GulawentahJurnal Stud. Sos., vol. 6, no. 1, hal. 1, 2021, doi: 10.25273/gulawentah.v6i1.6685.
A. T. Haryono, “Pengaruh Environmental Knowledge dan Environmental Attitude Terhadap Pro-Environmental Purchasing Behaviour (Sebuah Study Tentang Perilaku Konsumen Gen Z),” AKSES J. Ekon. dan Bisnis, vol. 16, no. 2, hal. 102–113, 2021, doi: 10.31942/akses.v16i2.5552.
A. S. Rini1, I. P. G. S. I. G. A. K. Giantari3, dan I. 1, 2, 3 Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana, Bali, “Lingkungan Terhadap Sikap Dan Niat Beli Produk Hijau ‘ The Body Shop ’ Di Kota Denpasar Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana , Bali , Indonesia PENDAHULUAN Semakin pesatnya perkembangan industri di Indonesia , terkadang tidak diikuti dengan keg,” vol. 1, hal. 137–166, 2017.
K. S. Utami, “Green Consumers Behavior: Perilaku Konsumen dalam Pembelian Produk Ramah Lingkungan,”
J. Maksipreneur Manajemen, Koperasi, dan Entrep., vol. 9, no. 2, hal. 209, Mar 2020, doi: 10.30588/jmp.v9i2.499.
L. Hutabarat dan A. Mulyani, “Analisis Korelasi Tingkat Pemahaman Masyarakat terhadap Perilaku Pemilahan dan Pengolahan Sampah di Dusun Pade Mare Lombok Utara,” J. Ilmu Lingkung., vol. 20, no. 3, hal. 646–653, 2022, doi: 10.14710/jil.20.3.646-653.
Ley 25.632, “Stevany Febriani"Pengaruh Green Marketing Mix Terhadap Green Product Purchase Intention Pada Produk Innisfree Di Jakarta Dengan Consumer’s Attitude Sebagai Variabel Mediasi" Program Studi Magister Manajemen Universitas Tarumanagara stevanyfebriani22@gmail,” hal. 49–61, 2002.
dan O. Y. Prijati, “Ody Yustiawan Prijati Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia ( STIESIA ) Surabaya,” vol. 5, hal. 1–20, 2016
A. Sulistyohati, T. Hidayat, K. Kunci: Ginjal, S. Pakar, dan M. Dempster-Shafer, “Aplikasi Sistem Pakar Diagnosa Penyakit Ginjal Dengan Metode Dempster-Shafer,” Semin. Nas. Apl. Teknol. Inf., vol. 2008, no. Snati, hal. 1907–5022, 2008.
Page | 12
I. Vanany, “Aplikasi Analytic Network Process (ANP) Pada Perancangan Sistem Pengukuran Kinerja (Studi Kasus pada PT. X),” J. Tek. Ind., vol. 5, no. 1, hal. 50–62, 2004, doi: 10.9744/jti.5.1.50-62.
D. Setyawarno, “Panduan Statistik Terapan Untuk Penelitian Pendidikan: Analisis Data Penelitian dalam Bidang Pendidikan dengan Aplikasi SPSS Versi 22,” Pendidik. IPA FMIPA UNY, hal. 116, 2016
S. Sulistyono and W. Sulistiyowati, “Peramalan Produksi dengan Metode Regresi Linier Berganda,” prozima, vol. 1, no. 2, pp. 82–89, Dec. 2017, doi: 10.21070/prozima.v1i2.1350
Q. Salma, N. L. W. Utari, Shamia, N. K. A. Aristani, dan A. A. D. J. D. Dewi, “Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana , Bali , Indonesia,” E-Jurnal Akunt. Univ. Udayana. 9.1, vol. 1, no. ISSN: 2302-8556, hal. 30, 2020.
A. T. Wahyudi, “The Effect of Service Quality, Product Quality, and Brand Image on Customer Satisfaction in the PT.Babarafi Indonesia Franchise, Depo Sidoarjo Branch (Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk, Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Waralaba PT.Babarafi Indonesia Cabang Depo Sidoarjo)”.
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.