Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

Interactive Teaching Materials Gipaga Asing


Bahan Ajar Interaktif Gipaga Asing

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.6570

Keywords:

Interactive Teaching Materials, HOTS, Mobile Learning

Abstract

Interactive teaching materials are one of the teaching materials that can be used for elementary school students. An attractive display containing images, videos, and animations and utilizing technology can attract  students' focus and make learning more interactive and fun. Gipaga Asing interactive teaching materials are mobile learning for learning mathematics on the area and circumference of flat shapes, squares, rectangles, and triangles with HOTS questions (Higher Order Thinking Skill) for grade IV elementary school. In this interactive teaching material, there are HOTS questions that are useful for honing critical thinking skills in students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A. Prastowo, PANDUAN KREATIF MEMBUAT BAHAN AJAR INOVATIF. Jogjakarta: DIVA Press, 2013.

Benny. Agus and A. Dewi, Pengembangan Bahan Ajar. Banten: Universitas Terbuka, 2019.

N. EKO, PENGENALAN TEORI WARNA. YOGYAKARTA: ANDI, 2008.

S. Purnama, “ELEMEN WARNA DALAM PENGEMBANGAN MULTIMEDIA PEMBELAJARAN AGAMA ISLAM.” doi: https://dx.doi.org/10.14421/al-bidayah.v2i1.102.

M. SUYANTO, MULTIMEDIA ALAT UNTUK MENINGKATKAN KEUNGGULAN BERSAING. Yogyakarta: ANDI, 2013.

TIM PENGEMBANGAN SOFTWARE PEMBELAJARAN, MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS MACROMEDIA AUTHORWARE 6. YOGYAKARTA: ARDANA MEDIA, 2006.

D. Darmawan, TEKNOLOGI PEMBELAJARAN. PT Remaja Rosdakarya, 2020.

Nana, PENGEMBANGAN BAHAN AJAR. Klaten, Jawa Tengah: Lakeisha, 2019.

Dr. Yuberti, TEORI PEMBELAJARAN DAN PENGEMBANGAN BAHAN AJAR DALAM PENDIDIKAN. Bandar Lampung: Anugrah Utama Raharja, 2014.

D. Febiharsa and M. Magister Pend Kejuruan PPs UNNES, “Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif 3 Dimensi untuk Pembelajaran Materi Pengenalan Lingkungan Pada Anak Usia Dini di Indonesia”.

E. Kosasih, PENGEMBANGAN BAHAN AJAR. Jakarta: Bumi Aksara, 2021.

Nadila, “Pemanfaatan Teknologi Digital Dalam Pembelajaran,” JUPSI, vol. 2, no. 1, pp. 37–46, 2024, doi: 10.62238/jurnalpendidikansosialindonesia.v2i1.72.

K. R. D. T. R. I. MENTERI PENDIDIKAN, “STANDAR PROSES.”

E. Zunia Arnada and R. Widyananda Putra, “IMPLEMENTASI MULTIMEDIA INTERAKTIF PADA PAUD NURUL HIKMAH SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN.”

L. Dwanda Putra, S. Zhinta, and A. Pratama, “PEMANFATAN MEDIA DAN TEKNOLOGI DIGITAL DALAM MENGATASI MASALAH PEMBELAJARAN,” Journal Transformation of Mandalika, vol. 4, no. 8, 2023, [Online]. Available: http://ojs.cahayamandalika.com/index.php/jtm/issue/archive

biro komunikasi dan layanan Masyarakat, “Mendikbud Imbau Guru Terus Kembangkan Model Pembelajaran HOTS,” Siaran Pers BKLM, Yogyakarta, 2018.

A. Nugroho, HOTS (Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi: Konsep, Pembelajaran, Penilaian, dan soal-soal). Jakarta: PT Gramedia Widiasarana Indonesia, 2018.

Posted

2024-09-17