The Influence of Employee Interpersonal Communication and Service Quality on Customer Loyalty CV. Ashuma Therapy Sidoarjo
Pengaruh Komunikasi Interpersonal Karyawan dan Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan CV. Ashuma Terapi Sidoarjo
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.4679Keywords:
interpersonal communication, Service Quality, Customer LoyaltyAbstract
Ashuma Sports Massage Therapist is a service in the service sector that treats problems in the muscles and joints. It has therapists who are competent in their fields and all therapists are graduates of the Sports Science study program, Surabaya State University. This research aims to discuss the influence of interpersonal communication and employee service quality on CV customer loyalty. Ashuma Therapy Sidoarjo uses the theory of interpersonal communication, service quality and customer loyalty. Research location in CV. Ashuma Therapy Sidoarjo whose address is at Sidokare Asri Housing Block XX/22, Sidoarjo. Using a sample of 173 visitors to Ashuma Sport Massage Sidoarjo. Data collection uses a questionnaire which visitors fill out via Google Form media. Using a qualitative survey research method using simple linear regression data analysis, Validity Test and Reliability Test based on SPSS 24.
Downloads
References
Handayani, M., & Pandanwangi, E. (2021). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Kualitas Pelayanan Akademik Terhadap Kepuasan Mahasiswa. Jurnal Dinamika Ilmu Komunikasi, 1(1), 9–15.
Kripsi, M. E. S., Pratama, R. A., Anggraini, R., & Hermano, D. H. (2017). Pendahuluan Dalam dunia pendidikan kualitas komunikasi sangat berperan untuk mendukung kegiatan belajar mengajar sebagai proses mentransfer ilmu pengetahuan dari dosen ke mahasiswa . Dosen menyampaikan sebuah informasi kepada mahasiswanya melalui komunika. 114–122.
Kusumawardhani, T., Fierda Sarpangga, Diah Fatma Sjoraida, Hamka, & Sunardi. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Komunikasi Pemasaran dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pengguna Shopee. JEMSI (Jurnal Ekonomi, Manajemen, Dan Akuntansi), 9(6), 2598–2605. https://doi.org/10.35870/jemsi.v9i6.1700
Rochmaniah, D. (2021). Buku Ajar Dasar-Dasar Public Relations. In Umsida Press. https://press.umsida.ac.id/index.php/umsidapress/article/view/978-623-6292-23-5
Salsabil, M. A., Silvianita, A., & Telkom, U. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Citra Merek Terhadap. 9(5), 3572–3576.
Viera Valencia, L. F., & Garcia Giraldo, D. (2019). 済無No Title No Title No Title. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 2, 10–31.
Weningtyas, E., & Suseno, M. N. (2012). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Psikologika : Jurnal Pemikiran Dan Penelitian Psikologi, 17(1), 17–25. https://doi.org/10.20885/psikologika.vol17.iss1.art2
Handayani, M., & Pandanwangi, E. (2021). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Kualitas Pelayanan Akademik Terhadap Kepuasan Mahasiswa. Jurnal Dinamika Ilmu Komunikasi, 1(1), 9–15.
Kripsi, M. E. S., Pratama, R. A., Anggraini, R., & Hermano, D. H. (2017). Pendahuluan Dalam dunia pendidikan kualitas komunikasi sangat berperan untuk mendukung kegiatan belajar mengajar sebagai proses mentransfer ilmu pengetahuan dari dosen ke mahasiswa . Dosen menyampaikan sebuah informasi kepada mahasiswanya melalui komunika. 114–122.
Kusumawardhani, T., Fierda Sarpangga, Diah Fatma Sjoraida, Hamka, & Sunardi. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Komunikasi Pemasaran dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pengguna Shopee. JEMSI (Jurnal Ekonomi, Manajemen, Dan Akuntansi), 9(6), 2598–2605. https://doi.org/10.35870/jemsi.v9i6.1700
Rochmaniah, D. (2021). Buku Ajar Dasar-Dasar Public Relations. In Umsida Press. https://press.umsida.ac.id/index.php/umsidapress/article/view/978-623-6292-23-5
Salsabil, M. A., Silvianita, A., & Telkom, U. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Citra Merek Terhadap. 9(5), 3572–3576.
Viera Valencia, L. F., & Garcia Giraldo, D. (2019). 済無No Title No Title No Title. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 2, 10–31.
Weningtyas, E., & Suseno, M. N. (2012). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Psikologika : Jurnal Pemikiran Dan Penelitian Psikologi, 17(1), 17–25. https://doi.org/10.20885/psikologika.vol17.iss1.art2
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.