Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

The Influence of Product Quality, Price and Service Quality on Purchasing Decisions for Balok Aslah Cake Products


Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kue Balok Aslah

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.4441

Keywords:

Product Quality, Price, Service Quality, Purchasing Decisions

Abstract

The aim of this research is to partially analyze the influence of product quality, price and service quality on purchasing decisions for Bakok Aslah cake products. This research uses quantitative methods. Purposive and nonprobability sampling techniques are combined in the sampling process. In this research, the technique used to analyze the data that has been obtained uses multiple linear regression and to facilitate the analysis using the help of the SPSS 25 program. The results of this research show that product quality has a positive effect on purchasing decisions, price has a positive effect on purchasing decisions, and service quality has a positive effect on purchasing decisions. Decision to purchase Aslah block cake products.

Downloads

Download data is not yet available.

References

R. Binekasri, “Bisnis Kuliner Booming, Esb Bagikan Tips Jadi Juara Pasar,” Cnbc Indonesia. [Online]. Available: Www.Cnbcindonesia.Com

L. M. Dan S. Ekowati, “Pengaruh Variasi Produk Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kue Kering Tiara Kota Bengkulu,” J. Entrep. Dan Manaj. Sains, Vol. 5, No. 1, 2024.

K. P. And K. L. Keller, Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga, 2016.

P. K. Dan G. Amstrong, Principle Of Marketing, 15th Edition New. New Jersey : Pearson Pretice Hall, 2014.

I. A. M. Ni Wayan Risa Dewi Apsari, I Gusti Ayu Wimba, “Pengaruh Harga Dan Kualitas Produkterhadap Keputusan Pembelian Pada Air Minum Dalam Kemasan (Amdk) Cleodi Kota Denpasar,” Widya Amritajurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Pariwisata, Vol. 3, No. 7, Pp. 1350–1360, 2023.

K. F. T. Cindy Magdalena, Gunarsihj.A.F., “Pengaruh Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Toko Pelita Jaya Buyungon Amurang,” Productivity, Vol. 2, No. 1, 2021.

D. D. Ivana Tita Dianamurti A, “Harga, Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Matahari Plaza Ambarrukmo Yogyakarta Yang Dimediasi Oleh Kepuasan Konsumen,” Asset J. Manaj. Dan Bisnisfakultas Ekon., Vol. 6, No. 1, Pp. 51–59, 2023.

S. Herlina, H., & Mulyeni, “Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Komunikasi Pemasaran Terhadap Kepuasan Konsumen,” Ndonesian J. Econ. Bus., Vol. 1, No. 1, Pp. 38–46, 2023.

S. N. H. Dan W. Gunadi, “Pengaruh Promosi Penjualan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Online Generasi Z Pengguna Tokopedia Di Bekasi,” Jimen J. Inov. Mhs. Manaj., Vol. 3, No. 3, 2023.

Dan M. A. Risa Eno Astuti, “Pengaruh Kualitas Produk, Cita Rasa Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Pada Cake Boss Di Delta Sari Indah Waru Sidoarjo,” Innov. Technol. Methodical Res. J., Vol. 2, No. 3, 2023.

N. A. Fetrizen, “Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum Dalam Kemasan (Amdk) Merek Aicos Produksi Pt. Bumi Sarimas Indonesia,” 2019.

A. M. Dan K. Bahrun, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Kue Bay Tat Chanaya Di Kota Bengkulu,” J. Manaj. Modal Insa. Dan Bisnis, Vol. 1, No. 2, 2020.

P. I. Dan T. Syarifah, “Pengaruh Harga, Cita Rasa, Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Pada Usaha Kue Pia Fatimah Azzahra Di Kecamatan Tanjung Tiram,” E-Journal Univ. Asaham, Vol. 57, No. 66, 2020.

W. W. Dinda Puji Lestari, “Pengaruh Citra Merek, Persepsi Harga Dan E-Word Of Mouthterhadap Keputusan Pembelian Produk Fashionjiniso.Id Di Marketplaceshopee,” J. Econ., Vol. 2, No. 3, 2023.

F. H. Imaduddin, Maksud Hakim, Wahyu Anugrah Mannipi And A. Anna Sulfianti, “Jurnal Emba : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi,” Seiko J. Manag. Bus., Vol. 6, No. 1, Pp. 246–257, 2023.

And N. E. Kelvinia, Kelvinia, M. Umar Maya Putra, “Pengaruh Lokasi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian,” J. Wira Ekon. Mikroskil, Vol. 11, No. 2, Pp. 85–98, 2021.

G. Kotler, Philip. And Amstrong, Manajemen Pemasaran. Jakarta: Indeks, 2017.

L. Dan L. L. K. Schiffman, Perilaku Konsumen. Jakarta: Pt.Indeks, 2008.

E. F. B. H. Sari Belvia, Wendy Suhendry, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Kue Ulang Tahun Saltxsucre Pontianak,” J. Ilm. Manaj. Bisnis Dan Inov. Univ. Sam Ratulangi (Jmbi Unsrat), Vol. 10, No. 1, 2023.

H. N. Mahira, Prasetyo Hadi, “Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Indihome,” Konf. Ris. Nas. Ekon. Manajemen, Dan Akunt., Vol. 2, Pp. 1267–1283, 2021.

R. Dedhy Pradana, Syarifah Hudayah, “Pengaruh Harga Kualitas Produk Dan Citra Merek Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Motor,” K I N E R J A, Vol. 14, No. 1, Pp. 16–23, 2021.

Kasmir, Customer Service Excellent. Depok: Pt. Raja Grafindo Persada, 2017.

D. S. Febby Rahmawaty, “Pengaruh Promosi Penjualan Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Faw Coffee Victor Kota Tangerang Selatan,” J. Ilm. Swara Manaj., Vol. 3, No. 1, Pp. 69–80, 2023.

I. P. Yuliana, “Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kepuasan Pelanggan Dan Nilai Pelanggan Dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan Pada Po. Titian Mas Cabang Bima,” J. Ilm. Manaj. Dan Bisnis, Vol. 4, No. 2, 2021.

Sugiyono, Metode Penelitian Kuantitaif, Kualitatif, Dan R&D. Bandung: Alphabet, 2019.

Posted

2024-04-02