DOI of the published article https://doi.org/10.33084/pengabdianmu.v8i6.5500
Training on Managing Social Media to Introduce MSME Products in Balongdowo Village
Pelatihan Mengelola Media Sosial untuk Memperkenalkan Produk UMKM Desa Balongdowo
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.4322Keywords:
Management, MSMEs, Brand Awareness, Promotion, InstagramAbstract
This community service discusses understanding how to create online sales stalls via Instagram for MSMEs in Balongdowo Village. Through social media management training activities as an effort to promote the MSME products Pak Poh Salted Eggs and Mama Bagas Obong Rice, as well as conveying the importance of social media management to build Brand Awareness. This process involves stages of observation, training, lectures, practice, and evaluation of activity results. As a result, the two MSME owners have mastered the strategy of using sales stalls via Instagram media and mastered the strategy of utilizing social media to build Brand Awareness in the long term.
Downloads
References
V. Sofiani, R. Nurmilah, E. Martaseli, I. Ismatullah, R. Anggriani dan R. , “Peningkatan Pemahaman Teknologi Informasi Untuk Menambah Pendapatan UMKM Kota Sukabumi,” Martabe, pp. 1392-1399, 2023.
P. Trulline, Pemasaran produk UMKM melalui media sosial dan e-commerce, Bandung: researchgate.net, 2021.
A. N. Akmal, A. R. A. S. Syahidah, D. D. Nurmaulida dan C. A. Masfupah, PENGEMBANGAN USAHA MIKRO, KECIL, DAN MENENGAH MELALUI FASILITASI PIHAK EKSTERNAL DAN POTENSI INTERNAL, Tasikmalaya: BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2021.
M. D dan Putri, TELUR ASIN SEHAT RENDAH LEMAKTINGGI PROTEIN DENGAN METODE PERENDAMAN JAHE DAN KAYU SECANG, Jakarta: JKKP:JurnalKesejahteraanKeluargadanPendidikan, 2019.
D. Novita dan N. Yuliani, “Pemanfaatan Instagram Di Dalam Mengelola Bisnis Online Bagi UMKM,” esaunggul.ac.id, pp. 55-62, 2023.
A. Rahayu dan A. Rochmaniah, “Coaching and Training Marketing 4.0 Home Industry at,” researchgate.net, pp. 1-10, 2023.
A. Rochmaniah dan A. Jariyah, “Difusi Inovasi "Program Desa Melangkah" Di Desa Kenongo Kecamatan Tulangan Kabupaten Sidoarjo,” Acta Diurna, pp. 1-15, 2018.
A. P. Setiany, D. A. Solihin, D. Noviyanto, D. C. Maulana, F. Hidayat, I. R. Sahara Harahap, M. Mirza, M. Q. Hidayatullah, R. D. Seftavianto, W. Indrianingsih dan S. M. Prasetiyo, “Pelatihan Membuat Logo Menggunakan Aplikasi CanvaSebagai Media Pembelajaran Bagi SiswaMIMathla’ul Anwar,” Praxis, pp. 26-32, 2022.
A. S. Imami, S. Zulaeha, S. Nuriyah, M. Z. Aripin, M. Supriyadi, D. M. Ahmadi dan M. Junaidi, “Pengembangan Kapasitas Pengurus E-Warong Cahaya Baru Melalui Pelatihan Produk UMKM,” Al-Ijtima, pp. 174-183, 2021.
A. G. Permata, P. Febriana dan A. Rochmaniah, “Peningkatan Pemasaran dan Identintas Produk Kerupuk Desa Jumputrejo Melalui Pembuatan Logo dan Kemasan,” SELAPARANG, pp. 1789-1794, 2023.
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.