Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

Analysis of the Vape Store Nimbus Vape Marketing Comunication Strategy


Analisis Strategi Komunikasi Pemasaran Vape Store Nimbus Vape

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.4307

Keywords:

Communication Strategy, Marketing Mix Communication, Nimbus vape

Abstract

This research discusses Nimbus Vape's Communication Strategy with customers. The theory used is marketing mix communication, consisting of product, price, promotion and place. This study uses interview, observation and documentation methods. Data were analyzed using the Miles and Huberman model. The research conclusion shows that Nimbus Vape Sidoarjo has quality and trustworthy products, but the product variety is incomplete. Their employees are friendly and provide information to consumers about the use of electronic cigarettes (VAPE). The price of Nimbus Vape is not much different from competitors. Promotion via Instagram has been successful in attracting buyers' interest. Nimbus Vape Shop is easily accessible by all types of vehicles.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A. Oktaviani, A. Maulana, dan R. Firmansyah, “MUKASI: Jurnal Ilmu Komunikasi Peranan Media Sosial Facebook dalam Meningkatkan Komunikasi Pemasaran di Era Digital,” vol. 2, no. 2, hlm. 143–150, 2023, doi: 10.54259/mukasi.v2i2.1592.

indonesiadreamjuice, “Sejarah Tentang Rokok Elektrik.” Diakses: 5 Oktober 2023. [Daring]. Tersedia pada: https://indonesiadreamjuice.com/sejarah-dan-perkembangan-vape-di-indonesia/

A. Arjang, H. Harwin, W. Hamid, dan A. R. Jaya, “Pelatihan Marketing Strategi Tenaga Pemasaran Guna Pencapaian Target Penjualan,” BAKTIMAS : Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, vol. 1, no. 4, hlm. 212–217, Des 2019, doi: 10.32672/btm.v1i4.1723.

R. I. Mawarti dan H. E. Riwayati, “Peran Kualitas Pelayanan Memoderasi Pengaruh Strategi Komunikasi Pemasaran Terhadap Kepercayaan Merek,” INOBIS: Jurnal Inovasi Bisnis dan Manajemen Indonesia, vol. 2, no. 3, hlm. 433–446, Jun 2019, doi: 10.31842/jurnal-inobis.v2i3.102.

S. Santosa dan P. P. Luthfiyyah, “Pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap Loyalitas Pelanggan di Gamefield Hongkong Limited,” Jurnal Bisnis dan Pemasaran, vol. 10, no. 1, 2020.

D. Kurniawanti dan B. Hendrawan, “ANALISIS STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN PT. INDONESIA VILLAJAYA DALAM UPAYA MEMBANGUN LOYALITAS PELANGGAN,” JOURNAL OF APPLIED BUSINESS ADMINISTRATION, vol. 1, no. 1, 2019, doi: 10.30871/jaba.v1i1.1261.

P. Kurniawan, “Pemanfaatan Media Sosial Instagram Sebagai Komunikasi Pemasaran Modern Pada Batik Burneh,” Kompetensi, vol. 11, no. 2, 2017.

Z. Abidin Achmad, T. Zendo Azhari, W. Naufal Esfandiar, N. Nuryaningrum, A. Farah Dhilah Syifana, dan I. Cahyaningrum, “Pemanfaatan Media Sosial dalam Pemasaran Produk UMKM di Kelurahan Sidokumpul, Kabupaten Gresik,” Jurnal Ilmu Komunikasi, vol. 10, no. 1, hlm. 17–31, Apr 2020, doi: 10.15642/jik.2020.10.1.17-31.

A. Lutfy, “KOMUNIKASI PEMASARAN VAPENOID_JAKTIM MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM,” Prosiding Konferensi Nasional Sosial dan Politik (KONASPOL), vol. 1, hlm. 288, Jan 2023, doi: 10.32897/konaspol.2023.1.0.2377.

D. Mizanie dan I. Irwansyah, “Penggunaan Social Network Site (SNS) Instagram Sebagai Media Pemasaran Geriliya Digital,” Jurnal Komunikasi, vol. 10, no. 2, 2019, doi: 10.31294/jkom.v10i2.5655.

M. F. Syahbani dan A. Widodo, “Food Blogger Instagram: Promotion Through Social Media,” Jurnal Ecodemica: Jurnal Ekonomi, Manajemen, dan Bisnis, vol. 1, no. 1, 2017.

A. Supriyanto, “Pertumbuhan Bisnis Online Mahasiswa Melalui Sosial Media pada Masa Pandemi Covid-19,” Al-Kharaj: Journal of Islamic Economic and Business, vol. 3, no. 2, Des 2021, doi: 10.24256/kharaj.v3i2.2386.

R. Tasruddin, “Strategi Promosi Periklanan Yang Efektif,” Jurnal Al-Khitabah, vol. 2, no. 1, 2015.

Ahmad Rizani, “STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN CV. MITRA AROMA DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PRODUK MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM,” Thesis, Universitas Islam Kalimantan, 2020. Diakses: 5 Oktober 2023. [Daring]. Tersedia pada: http://eprints.uniska-bjm.ac.id/id/eprint/2651

Sugiyono, “Sugiyono, Metode Penelitian dan Pengembangan Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif, dan R&D , (Bandung: Alfabeta, 2015), 407 1,” Metode Penelitian dan Pengembangan Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif, dan R&D, no. 2015, 2015.

E. Rahim dan R. Mohamad, “STRATEGI BAURAN PEMASARAN ( MARKETING MIX ) DALAM PERSPEKTIF SYARIAH,” MUTAWAZIN (Jurnal Ekonomi Syariah), vol. 2, no. 1, 2021, doi: 10.54045/mutawazin.v2i1.234.

Posted

2024-05-13