DOI of the published article https://doi.org/10.30996/jpap.v9i1.9684
Employee Performance in Improving Population Administration Services in Kalidawir Village, Tanggulangin District
Kinerja Pegawai dalam Meningkatkan Pelayanan Administrasi Kependudukan di Desa Kalidawir Kecamatan Tanggulangin
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.4176Keywords:
Public Services, Population Administration, Employee PerformanceAbstract
Employee performance is very important in performance appraisal for the sustainability of the organization in achieving its goals in order to create a good public bureaucracy in services to create quality and professional results. This study aims to determine the performance of employees in improving population administration services, which can affect service activities in the government of Kalidawir Village, Tanggulangin District. The research method used in this study is a qualitative method with a descriptive approach. Data was collected by interview and observation techniques with the relevant village officials. Furthermore, the data were analyzed using the stages of data reduction, data presentation, and verification or drawing conclusions. The results of the study show that the performance of employees in improving services in Kalidawir Village, Tanggulangin District can be said to be quite good.
Downloads
References
A. Ramdani, Sumarni, Yuliana, and L. F. Saleh, “Good Governance dalam Pelayanan Publik,” vol. 2, no. 2, p. 79, 2022.
Marlon G. Karsau, J. Kaawoan, and N. Kumayas, “KINERJA APARATUR PEMERINTAH DISTRIK DALAM PELAYANAN ADMINISTRASI (Studi Di Distrik Klamono Kabupaten Sorong),” J. Chem. Inf. Model., vol. 53, no. 9, pp. 1689–1699, 2018.
E. S. Hidayat, “Analisis implementasi kebijakan administrasi kependudukan pada dinas kependudukan dan pencatatan sipil Kabupaten Garut,” Din. J. Ilm. Ilmu Adm. Negara, vol. 5, no. 4, pp. 8–16, 2018.
Y. A. Rudiansyah, G. Argenti, and K. Febriantin, “Kualitas pelayanan administrasi kependudukan pada masa pandemi covid 19 di dinas kependudukan dan pencatatan sipil,” Kinerja, vol. 18, no. 4, pp. 513–520, 2022, doi: 10.30872/jkin.v18i4.9837.
Y. Ratna, J. Sudewa, P. P. Ganesha, and K. Pelayanan, “Yunyun Ratna, Eki Dudi S, Jaka Sudewa, Pengaruh Kinerja Pegawai Terhadap … | 680,” Co-management, vol. 4, no. 2, pp. 680–687, 2021.
M. Deni, “Kedisiplinan dan Motivasi Terhadap Kinerja Pegawai Pelayanan Publik,” J. Manaj. Dan Bisnis Sriwij., vol. 16, no. 1, pp. 31–43, 2018, doi: 10.29259/jmbs.v16i1.6245.
T. Rohayatin, T. Warsito, U. Pribadi, A. Nurmandi, W. Kumorotmo, and S. -, “Faktor Penyebab Belum Optimalnya Kualitas Penyelenggaraan Pelayanan Publik Dalam Birokrasi Pemerintahan,” J. Caraka Prabu, vol. 1, no. 01, pp. 22–36, 2018, doi: 10.36859/jcp.v1i01.50.
U. S. Baderan and Y. Ingo, “Kinerja Pegawai dalam Pelayanan Administrasi di Kantor Kecamatan Boliyohuto Kabupaten Gorontalo,” Publik (Jurnal Ilmu Adm., vol. 6, no. 2, p. 127, 2018, doi: 10.31314/pjia.6.2.127-134.2017.
M. K. W. Movy Yuniar Miftahul Huda, Tri Yuliyanti, “Kinerja Pegawai Dalam Pelayanan Publik Di Kantor Kecamatan Cepu Kabupaten Blora,” Repository.Untag-Sby.Ac.Id, pp. 1–5, 2020.
J. M. Ginarta Kova, Irwanto, “Kinerja Pegawai Dalam Pelayanan Publik Pada Dinas Pendapatan Daerah Kabupaten Barito Timur,” AS-SIYASAH J. Ilmu Sos. Dan Ilmu Polit., vol. 2, no. 2, p. 126, 2018, doi: 10.31602/as.v2i2.1181.
A. N. Fitrianti, “Human Resources For Micro , Small , Medium And Enterprises ( MSMS ) Hubungan Antara Tenaga Kerja Dan Upah Dalam Meningkatkan Produktivitas Sumber Daya Manusia Usaha Mikro Kecil Dan Menengah ( UMKM ),” vol. 4, no. 2, pp. 1594–1600, 2023.
A. Rahmadina, “Kinerja pegawai dalam pelaksanaan pelayanan administrasi kependudukan pada dinas dan pencatatan sipil kota banjarmasin,” pp. 1–20, 2022.
F. Purnama and N. Nadirsyah, “Pengaruh Pengawasan Keuangan Daerah, Akuntabilitas, dan Transparansi Pengelolaan Keuangan Daerah Terhadap Kinerja Pemerintah Daerah Pada Kabupaten Aceh Barat Daya,” J. Ilm. Mhs. Ekon. Akunt., vol. 1, no. 2, pp. 1–15, 2016.
I. Patra, J. Abdussamad, and F. P. Tui, “2376-2395,” vol. 2, no. 6, pp. 2376–2395, 2023.
M. D. Abror and L. Hidayah, “Kualitas Pelayanan Administrasi Kependudukan Kepada Masyarakat Pembuat Akte Kelahiran di UPT Dispendukcapil Kecamatan Purwosari,” J. Ilm. Manaj. Publik dan Kebijak. Sos., vol. 5, no. 2, pp. 167–180, 2022, doi: 10.25139/jmnegara.v5i2.4396.
A. Mosso, F. Singkoh, and I. Sumampow, “Kualitas Pelayanan Administrasi Kependudukan di Dinas Kependudukan dan Catatan Sipil Kabupaten Maybrat Provinsi Papua Barat,” Eksek. J. Jur. Ilmu Pemerintah., vol. 1, no. 1, pp. 1–12, 2018.
R. A. N. Nikmatuz Zuhra Ainy, “RESPONSIVITAS DINAS PEKERJAAN UMUM DAN PENATAAN RUANG KOTA SURAKARTA DALAM MENANGANI KELUHAN MASYARAKAT MENGENAI PELAYANAN PENERANGAN JALAN UMUM,” J. Adm. publik.
J. Adri, F.M, “Kinerja Pegawai Dinas Kependudukan dan Penacatatan Sipil Kota Padang Dalam Pelaksanaan Administtrasi Kependudukan,” J. Multidicsiplinary Res. Dev., pp. 553–558, 2019.
D. Afrizal, D. Anisa, M. Khaliq, and D. Yusrizal, “Produktivitas, Kualitas Layanan, Reponsivitas, Responsibilitas dan Akuntabilitas pada Dinas Perhubungan Kota Dumai,” J. Terap. Pemerintah. MINANGKABAU, vol. 1, no. 1, pp. 60–67, Jun. 2021, doi: 10.33701/jtpm.v1i1.1864.
K. Pinrang, “Alumni program studi pendidikan administrasi perkantoran FIS UNM Dosen program studi pendidikan administrasi perkantoran FIS UNM,” 2019.
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.