The Role of Product Quality, Service Quality, and Price on Business Purchase Decisions for Mayang Collection Products in Pasuruan
Peran Kualitas Produk, Service Quality, dan Price terhadap Keputusan Pembelian Usaha Produk Mayang Collection di Pasuruan
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.4090Keywords:
product quality, Service Quality, Price, Purchasing DecisionsAbstract
The clothing sales business is currently growing as evidenced by the increasing shops, outlets, distros that sell various types of clothing. This study aims to determine the effect of product quality, service quality, and price on purchasing decisions for Mayang Collection in Pasuruan. This research approach is included in the type of quantitative research. in this study the independent variables are Product Quality (X1), Service quality (X2), Price (X3), and the dependent variable is the purchase decision (Y). The population used in this study were Mayang Collection Pasuruan customers, the sampling technique used accidental sampling, therefore the researcher determined the sample size of 110 respondents. Data collection using a questionnaire. Data analysis using multiple linear regression analysis and hypothesis testing. Based on the results of hypothesis testing, it proves that partially product quality, service quality, and price have an effect on purchasing decisions for Mayang Collection product businesses in Pasuruan.
Downloads
References
Morissan. M.A.(2016). Periklanan, Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Kencana Prenada Media Group
Kotler, Philips dan Keller, Kevin Lane. (2018). Manajemen Pemasaran, Edisi 13, Jilid 1. Jakarta: Erlangga
Alma, Buchari. (2017). Kewirausahaan. Bandung: Alfabeta
Tjiptono, Fandy. (2019). Strategi Pemasaran Prinsip & Penerapan. Edisi 1. Yogyakarta. Andy
Patmala, Hera Septiani., & Fatihah, Dian. Chandra. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Di Ukmmart Kartikawidya Utama. JIMEA | Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, Dan Akuntansi), 5(3), 1154–1170.
Assauri, Sofian. (2012). “Manajemen Pemasaran.” Jakarta : PT Raja Grafindo.
Kotler, Philips & Armstrong, Gary. (2017). Principles of Marketing. 17th red. New York
Albert, Kurniawan. (2019). Pengolahan Riset Ekonomi Jadi Mudah Dengan IBM SPSS. surabaya: Jakad Media Publishing
Swastha, Basu dan Irawan. (2013). Manajemen Pemasaran Modern, Liberty, Yogyakarta.
Mowen, John., & Minor, Michael. (2012). “Perilaku Konsumen.” Jakarta : Erlangga.
Oktavenia dan Ardani, 2019. Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Nokia Dengan Citra Merek Sebagai Pemediasi. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 8, No. 3, 2019: 1374 - 1400 ISSN: 2302-8912 DOI: https://doi.org/10.24843/EJMUNUD.2019.v8.i3.p8.
Nadiya dan Wahyuningsih, (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Fashion 3second Di Marketplace (Studi Pada Mahasiswa Pengguna Fashion 3second Di Kota Semarang). Prosiding Seminar Nasional Unimus, Vol 3 tahun 2020.
Kiswardhana, (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Proses Keputusan Pembelian (Studi Pada Customer Service Stasiun Kereta Api Bandung Daerah Operasi II). Jurnal Manajemen Bisnis Vol.1 No. 1 Januari 2017.
Manoy, (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Cv. Ake Maumbi. Jurnal EMBA Vol.9 No.4 Oktober 2021, Hal. 314-323.
Cahya, (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Roti Bakar 97). JPEK (Jurnal Pendidikan Ekonomi dan Kewirausahaan) Vol. 5, No. 1 Juni 2021, Hal. 175-183 E-ISSN: 2549-0893 DOI: 10.29408/jpek.v5i1.3444.
Baehaqi, (2022). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Produk terhadap Customer Satisfaction dan Keputusan Pembelian Konsumen. Widya Manajemen, Pebruari 2022, Vol. 4 (No. 1): Hal 21-33 DOI: https://doi.org/10.32795/widyamanajemen.v4i1.
Samosir, Charlie Bernando. (2017). Pengaruh Persepsi Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Produk Enervon-C. Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis Volume 1, Nomor 3, November 2017.
Setyarko, Yugi. (2016). Analisis Persepsi Harga, Promosi, Kualitas Layanan, Dan Kemudahan Penggunaan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Secara Online. Jurnal Ekonomika dan Manajemen Vol. 5 No. 2 Oktober 2016 ISSN: 2252-6226.
Haribowo, Rio, dkk.(2022) "Analisis Peran Social Media Marketing, Kualitas Produk Dan Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian Pelanggan Rumah Makan Di Jawa Barat." Management Studies and Entrepreneurship Journal (MSEJ) 3.6 (2022): 4024-4032.
Katiandagho, Natanael Jeremy, and Syarif Hidayatullah.(2023) "Pengaruh Viral Marketing, Celebrity Endorser, Harga, dan Service Quality Terhadap Keputusan Pembelian Pengguna TikTok Shop." Sains Manajemen: Jurnal Manajemen Unsera 9.1 (2023): 13-27.
Paramita, Ayu, Hapzi Ali, and Fransiskus Dwikoco.(2022) "Pengaruh Labelisasi Halal, Kualitas Produk, dan Minat Beli Terhadap Keputusan Pembelian (Literatute Review Manajemen Pemasaran)." Jurnal Manajemen Pendidikan dan Ilmu Sosial 3.2 (2022): 660-669.
Sugiyono. (2018) Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiarto, (2017) Metodologi Penelitian Bisnis. Yogyakarta: ANDI,.
Arikunto, Suharsimi. (2018). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta
Ghozali, Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS. 25. Badan Penerbit Universitas Diponegoro: Semarang.
Ramdan, Januar Ari, and Dewi Komala Sari. (2019). Impact of Store Atmosphere and Service Quality towards Purchasing Decisions on Bakery Store in Sidoarjo, Indonesia. Indonesian Journal of Law and Economics Review, 4, 10-21070.
Firmasyah, Mochammad Fajarudin, and Misti Hariasih. (2023). Purchasing Decisions in Terms of Social Media Marketing, Brand Image, and Price: Keputusan Pembelian Ditinjau dari Social Media Marketing, Brand Image, dan Harga. Innovative Technologica: Methodical Research Journal Vol: 3, No 2, 2023, Page: 1-11
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2024 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.