Utilization of Instagram Media as Promotional Media (Study on @archiekopi Instagram Account)
Pemanfaatan Media Instagram Sebagai Media Promosi (Studi pada Akun Instagaram @archiekopi)
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.3397Keywords:
Instagram, Social Media, PromotionsAbstract
In the current era, the digital world is growing rapidly, and the more sophisticated smartphones are, there is something called social media. Instagram is one of the most popular social media, as a form of technological advances that are increasingly growing rapidly, Instagram is an application that allows users to share photos and videos, easy use makes the Instagram application make this application much in demand by various groups. Both for sharing everyday information and for business. The emergence of various kinds of business ventures is currently also growing, one of which is the coffee shop business, Archie Kopi is a small and medium business from Sidoarjo engaged in the coffee shop sector, using social media Instagram as its promotional medium.
.
Downloads
References
Thalitha, Farah. “Pemanfaatan Instagram Sebagai Media Promosi Social Commerce Usaha Bro.do”. Jurnal Pustaka Komunikasi. Hal : 134-149. 2022.
Ferdiyanty, Widayati. “Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Makanan Ringan Kripik Singkong Di Kabupaten Sampang”. Jurnal Dialektika. Volume 4, Nomer 2, September 2019.
Simon Kemp 2023. Digital Report 2023 : Indonesia.[Online]. Available : https://datareportal.com/reports/digital-2023-indonesia [Accessed: pada Juli.6, 2023].
Kurnianto. “ Pemanfaatan Media Sosial Instagram Sebagai Media Promosi Pemasaran Minuman Di Banjarbaru”. Artikel. 2020.
Lisa, Velantin. “Pemanfaatan Media Instagram Sebagai Media Promosi Penjualan Di Masa Pandemi Covid-19”. Jurnal Ilmu Komunikasi. 2022.
Dinda, Reni. “ Pemanfaaatan Media Sosial Instagram Sebagai Media Promosi”. Jurnal Common. Volume 3, Nomer 1. 2019.
Albi, Johan. Metodologi Penelitian Kualitatif. Hal 7. 2018
Jessica, Lusia. “Analisis Pemanfaatan Media Sosial Instagram Dalam Mempromosikan Coffee Shop The Dancing Birds”. Jurnal Ilmu Komunikasi. 2022.
Efrina, Ayu. “Analisis Keputusan Pembelian Pada Konsumen Warung Kopi Nilang”. Jurnal Terapan Ilmu Ekonomi, Manajemen Dan Bisnis. Volume 2 Nomer 1. 2022
Indira. “Komunikasi Dan Publisitas Di Tinjau Dalam Komunikasi Massa”. Artikel. Volume 9, Nomer 2. 2018.
Rahma. “Pengelolaan Media Sosial Instaram Dalam Membangun Citra Lembaga”. Skripsi. Hal: 47. 2021
Imam. Yuli. “Analisis Pemanfaatan Media Instagram Sebagai Promosi Perpustakaan Provinsi Jawa Tengah”. Jurnal Perpustakaan. Volume 6 Nomer 4. pp. 281-291, Feb. 2019.
Novianto, Y H Suprianto, R A P Singgih, Jonathan, A H Gunadi, Y P Wibisono.”Pemanfaatan Media Sosial Instagram Sebagai Media Promosi Untuk Meningkatkan Social Engagement Pada Kedai Bintoro Kopi”. GIAT: Teknologi Untuk Masyarakat. Vol.1, No.2, November. 2022.
Maria, Yohanes, Silvania. “Pemanfaatan Instagram Sebagai Media Komunikasi Pemasaran Dalam Membangun Brand Image”. Jurnal Ilmu Komunikasi. Volume 10, No.2, Juli 2021. Hal 140-150.
Indira Fatra. “Komunikasi Dan Publisitas Ditinjau Dalam Komunikasi Massa”. Jurnal Universitas Islam Negri Sumatra Utara. Vol.9, No.2. 2018
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2023 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.