I-Chat as Means Communication between Parents and Deaf Childrens
I-Chat Sebagai Sarana Komunikasi Orang Tua dengan Anak Tuna Rungu
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.1860Keywords:
Means CommunicationAbstract
I-chat provides an application to provide information about the communication tools needed to the child. The i-chat app can be used as a tool for communicating with special needs children (deaf). This study is the digital media literacy, where applications for creative production convey information to the public.The study USES qualitative methods to gain information on how parents communicate with special children in the digital age. Data collection takes place through observation and interviews.Data analysis techniques used in qualitative research include transkip interviews.Anasilis came to a conclusion.Researchers picked up five informants parents who have special children who attend school to SLB insani independent shoots. The problem is focused on the deaf asa condition of hearing loss, so it cannot be used to hear, as in a normal life. Studies indicate that participants have already begun to engage in i-chat applications as a means of communication between parents and deaf children.
Downloads
References
Muhabbatilah, T. G. (Juni, 2019). Pola Asuh Orang Tua dalam Penggunaan Media Sosial Facebook pada Anak Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Sosial, 82.
Gani, A. G. (2018). Pengenalan Teknologi Internet Serta Dampaknya. journal universitas surya darma, 71.
Rahman, H. (Mei, 2019). Menungkatkan Bahasa Verbal Melalui Media I-CHAT bagi Anak Tunarungu Kelas IX B di SMPLB YPPC Sawahlunto. Jurnal Ilmiah Pendidikan Khusus, 129.
Cahyanti, S. N. (2019). Penggunaan Aplikasi I-CHAT Sebagai Sarana Teknologi Pembelajaran Bahasa Isyarat bagi Masyarakat Awam. Jurnal Universitas Pgri Madiun, 175.
Baiq Adelia M. P, Skripsi: Peningkatan Kemampuan Merangkai Kalimat Anak Tunarungu di Kelas Dasar V SLB B Karnamanohara Melalui Penggunaan Media Pembelajaran I-CHAT. (Universitas Yogyakarta, 2016) Hal. 12
Sari, N. (2019). Penerapan media I-Chat dalam menyusun kalimat pada anak tunarungu di SLB Laketu Kabupaten Luwu Timur. jurnal Universitas negri Makasar.
Hajra Niswati, Skripsi: Pengunaan I-CHAT dalam Meningkatan Kemampuan Kosakata Murid Tunarungu Kelas Dasar II di SLB Laniang Makassar. (Universitas Negeri Makssar, 2018) Hal. 5
Dr. Humaizi, M. (2018). Uses And Gratification Theory. Medan: USU Press.
J., M. L. (2005). Metodelogi Peneletian Kualitatif . Bandung: Remaja.
Nofiahturrahmah, F. (2018). Problem Anak Tunarungu dan Cara Mengatasinya. Quality, 3.
Rosaliza, M. (2015). Wawancara Sebuah interaksi Komunikasi dalam Penelitian Kualitatif. Jurnal Ilmu budaya, 2
Hasanah, h. (2016). Teknik teknik Observasi. Jurnal At- Taqaddum, 24.
Kurniawan, Z. F. (April, 2017). Kajian Tentang Efektivitas Pesan dalam Komunikasi. Jurnal Komunikasi Hasil Pemikiran dan Penelitian , 91.
dkk, P. D. ( juli 2020). Pengalaman aplikasi Pembelajaran Bahasa Isyarat I-CHAT untuk Anak Kebutuhan Khusus di panti Asuhan Putra Klungkung . Jurnal ilmiah populer, 2-3.
Efendi, V. S. (2021). Efekfitas I-CHAT ( ICAN HEAR and TALK) Untuk Meningkatkan Keterampilan Menyusun Pola kalimat Bagi Anak Tunarungu di SLB WAcana Asih Padang. Jurnalis Peneletian Pendidikan Khusus, 150.
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2023 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.