Preprint has been submitted for publication in journal
Preprint / Version 1

Evaluasi Penetapan Harga Jual Dalam Meningkatkan Laba Pada UMKM Mi Ayam Monggo Moro


Evaluation Of Determining The Selling Price In Increasing Profit In Monggo Moro Chicken Noodle MSME

##article.authors##

  • Lailatun Nishfah Dyah Fatmawati Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Lailatun Nishfah Dyah Fatmawati universitas muhammadiyah sidoarjo,Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Sarwendah Biduri universitas muhammadiyah sidoarjo,Universitas Muhammadiyah Sidoarjo https://orcid.org/0000-0003-0523-5338

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.1813

Keywords:

cost plus pricing, penetapan harga jual, peningkatan laba

Abstract

In this study, researchers conducted research at UMKM "Monggo Moro Chicken Noodles", the problem faced by this company lies in the decision to set the selling price of its products. As an appropriate alternative, it is necessary to determine the Cost-Plus Pricing method so that the selected decision is to determine the selling price of Monggo Moro Chicken Noodles and evaluate it using the Cost-Plus Pricing method.

           The Cost-Plus Pricing method is an accurate method for identifying the components of production costs and calculating product selling prices according to the expected profit so that product prices can compete in the market. D. The results of this study indicate that  the increase in profit can be realized up by 3% to 42%, amounting to IDR 5,921,350 compared to the previous profit of 39%, amounting to IDR 2,770,000

Keywords: Cost-Plus Pricing, Selling Price Determination, Profit Increase.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arfahtuddin. (2020). Evaluasi Penetapan Harga Berbasis Biaya Dengan Metode Cost-Plus Pricing Dalam Meningkatkan Laba (Studi Pada Teras Seduh Coffee Shop Kota Malang). Jurnal Thesis, 1(2), 107. Retrieved from http://etheses.uin-malang.ac.id/22980

Ahmad, F. dan W. (2012). Akuntansi Biaya (ketiga). Jakarta: Salemba Empat.

Hansen, D. dan M. (2013). Akuntansi Manajerial (kesembilan; S. Empat, ed.). Jakarta: dalam Kwary, deny Amos.

Mulyadi. (2012). Akuntansi Biaya (kelima; S. Empat, ed.). Yogyakarta: UPP STIM YKPN.

Patra, I. K., & Salim, A. (2016). Analisis Penetapan Harga Jual Dalam Meningkatkan Laba Pada Rumah Makan Ulu Bete Laut Di Masamba Kabupaten Luwu Utara. Jurnal Ekonomi Pembangunan STIE Muhammadiyah Palopo, 1(2), 17–27. https://doi.org/10.35906/jep01.v1i2.110

Rohmah, Y. N. (2016). Penerapan metode target costing dalam penetapan harga jual untuk mengoptimalkan laba perusahaan (Studi Kasus Pada UKM Agronas Gizi Food Kota Batu Malang). Penelitian Akuntansi UIN Maulana Malik Ibrahim, 1(2), 127. Retrieved from http://etheses.uin-malang.ac.id/6668

Samryn. (2012). Akuntansi Manajemen. In F. I. T. Mandiri (Ed.), Informasi biaya untuk pengendalian aktivitas operasi dan informasi. Jakarta.

Sugiyono, P. D. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R& D. Bandung: Penerbit Alfabeta.

Sutopo, H.B. 2006. Metodologi Penelitian Kualitatif. Surakarta: Penerbit Universitas Sebelas Maret Creswell, J.W. 2007. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Second Edition. SAGE Publications.

Sikawati, N. (2021). Pada Rumah Makan Bubur Ayam Bandung Kota Kembang Di week , can be calculated to be divided between the sales proceeds with the price Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui dan menganalisis penetapan harga jual dalam meningkatkan laba pada Rumah Makan B. 7(1), 8–15.

Yulinda. (2019). Analisis Penentuan Harga Jual Produk Dalam Upaya Peningkatan Perolehan Laba Bersih Pada Pt. Mestika Mandiri Medan. Akuntansi Manajemen, 38(1), 1–4.

Posted

2023-08-29