Preprint has been submitted for publication in journal
Preprint / Version 1

Marketing Communication Strategy for Tegal Klopo Dolanan OutdoorCamping Tourism Object in Increasing Tourist Visits


Strategi Komunikasi Pemasaran Objek Wisata Camping Outdoor Dolanan Tegal Klopo Dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.1327

Keywords:

Marketing Communication Strategy, Tourism, Communication

Abstract

This study aims to identify marketing communication strategies in promoting the Tegal Klopo outdoor camping tourism area in Mojokerto Regency. The researcher uses this type of research. In this case, he uses qualitative research with qualitative methods. The researcher uses Philip Kotler and Lane Keller's Marketing Communication theory as a support in completing the final stage of how to promote the Tegal Klopo Tourism area. Data collection techniques used in this study were observation, interviews and documentation. The results of this study indicate that (1) Factors that cause a decrease in the number of tourist visits to the Dolanan Tegal Klopo Outdoor Camping Tourism object (2) Efforts to increase the number of tourist visits to the Dolanan Tegal Klopo Outdoor Camping Tourism object.

Downloads

Download data is not yet available.

References

OSMAN, L. Z. (2014). INDONESIAN TOURISM SECTOR: A POTENTIAL SECTOR. AUSTRALIAN JOURNAL , 286-290.

Subagyo. (2012). Strategi Pengembangan Pariwisata. Jurnal Liquidity , 153-158.

Suyanti, D. W. (2013). Potensi Desa Melalui Pariwisata Pedesaan. Jurnal Ekonomi dan Bisnis ,

Irawan, B. S. (2005). Asas-asas Marketing. Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi , 5.

-36.

Alim Sumarno. 2012. Perbedaan Penelitian dan Pengembangan.

Kusumanegara, I Made. 2009. Persepsi Wisatawan Nusantara Terhadap Kondisi Kepariwisataan Bali. Kusumaningrum, Dian. 2009. Persepsi Wisatawan Nusantara Terhadap Daya Tarik Wisata Di Kota Palembang. Tesis PS. Magister Kajian Pariwisata. Universitas Gadjah Mada.

Marhendi, Mengku. 2005. Geografi Pariwisata Indonesia. Semarang: STIEPARI.

Meyers, Koen. 2009. Pengertian Pariwisata. Jakarta: Unesco Office.

Pitana, I Gede dan Surya Diarta, I Ketut. 2009. Pengantar Ilmu Pariwisata.Yogyakarta:nAndi

Sinaga, Supriono. 2010. Potensi dan Pengembangan Objek Wisata Di Kabupaten Tapanuli Tengah. Universitas Sumatera Utara: Kertas Karya.

Sugiama, A Gima. 2013. Manajemen Aset Kepariwisataan: Pelayanan Berkualitas agar Wisatawan Puas dan Loyal, Edisi 1. Bandung: Guardaya Intimarta. Undang-Undang No 10 Tahun 2009 Tentang Kepariwisataan.

Ronaldi Safitra, Mufid Salim, Rustono Farady Marta, Nunik Hariyanti. 2022. Peningkatan Wisatawan Masa New Normal: Telaah Strategi Komunikasi Pemasaran Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kabupaten Kampar : Universitas Ahmad Dahlan, Yogyakarta, Universitas Satya Negara Indonesia, Jakarta.

Ulfa Khairina. 2022. Strategi Komunikasi Pemasaran Pariwisata Dispar Aceh Tengah Dalam Promosi Industri Wisata Lokal: Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Teungku Dirundeng Meulaboh.

Elok Perwirawat, Juprianto. 2019. STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN PARIWISATA KEMARITIMAN DALAM MENINGKATKAN KUNJUNGAN WISATAWAN DI PULAU BANYAK: Universitas Darma Agung. n Nanggroe Aceh Darussalam.

Andiwi Meifilina. 2020 . Strategi Komunikasi Pemasaran dalam Pengembangan Pariwisata Kabupaten Blitar Pada Penggunaan Aplikasi Amazing Blitar: , Universitas Islam Blitar.

Posted

2023-05-30