Preprint / Version 1

Marketing Strategy For Scarlett Whitening Products on Social Media Tiktok and Instagram


Strategi Pemasaran Produk Scarlett Whitening di Media Sosial Tiktok dan Instagram

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.1305

Keywords:

Marketing Strategy , Instagram, Tiktoks

Abstract

The purpose of this study was to determine Scarlett Whitening's marketing strategy in the Tik-tok and Instagram applications. This research is based on the theory of marketing strategy based on SWOT analysis. Scarlett Whitening used the Korean wave phenomenon, as an opportunity to promote its products and build a brand image. The mindset and way of life of the audience is of course indirectly influenced by South Korea's soft power which is exported to a number of countries in the form of K-Drama, K-Pop, K-Style, culinary, and technology. content. This research was conducted using qualitative research by means of interviews and analyzing the results of Instagram and Tiktok Scarlett Whitening and Tiktok uploads to find out the SWOT of the Scarlett Whitening marketing strategy applied to the two applications. The marketing strategy on the Instagram application has proven to be more effective when compared to Tiktok

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ela Fitria . 2022. Pengaruh Hallyu/Korean Wave Dan Country Of Origin Image Terhadap Keputusan Pembelian Pada Produk Impor Asal Korea Selatan, Skincare (Studi Kasus Penggemar Hallyu Di Yogyakarta)

Joan, Valerie. 2022. Produk Kecantikan Tembus Transaksi RP 210 Miliar, Brand Lokal Terfavorit. (Online). https://compas.co.id/article/penjualan-produk-kecantikan/ . 2022

Good Stats. 2022. Daftar Media Yang Paling Banyak digunakan Di Indonesia. (Online). https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/11/23/ini-media-sosial-dengan-pengguna-terbanyak-pada-oktober-2022 . 2022

Nirawati, Lia, Lukitasari. (2021). Analisis Strategi Pemasran Melalui Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Online Shop Queenstreet. Jawa Timur: FISIP Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur.

Murjiati, Wahyu. 2021. Pengaruh Iklan dan Aplikasi TikTok Terhadap Minat Beli Mahasiswa Manajemen Bisnis Syariah IAIN Palopo. Skripsi. Palopo: FEB Institut Agama Islam Negeri Palopo

Zulkifli Noor, Zulki. (2021). Strategi Pemasaran 5.0. Yogyakarta: Deepublish.

Nurjannah, Dwi, Mashuri. 2020. Analisis SWOT Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing (Studi Pada PT. Bank Riau Kerpri Unit Usaha Syariah Pekanbaru). Pekanbaru : STIE Syariah Bengkalis

Didik Hariyanto, Erzha Indah Dwi Pratiwi. 2022 “PEMANFAATAN INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA PROMOSI PENERBIT LOVRINZ DALAM AKUN INSTAGRAM”

Liduina Asih Primandari, Dwi Safiroh Utslina. 2019 “ANALISIS SWOT DALAM PENENTUAN BOBOT KRITERIA PADA PEMULIHAN STRATEGI PEMASARAN MENGGUNAKAN ANALYTIC NETWORK PROCESS”

Andika, Muhammad. 2020. Penerapan Analisis SWOT Sebagai Strategi Pengembangan PT AL Mucthar Tour Dan Travel Dalam Perspektif Ekonomi Islam. Skripsi. Banda Aceh: FEB UIN Ar-Raniry Banda Aceh

Moch Nurul Iqbal Alfarizi, Deny Andesta, Efta Dhartikasari Priyana. 2023 “Implementasi Analisis SWOT dan Strategi Diversifikasi Terhadap Usaha Jasa Notaris”

Setiawan, Parta. 2023. Strategi Analisis SWOT- Pengertian, Matriks, Jenis, Komponen, Contoh. (online). https://www.gurupendidikan.co.id/strategi-analisis-swot/

Nurjannah, Dwi, Mashuri. 2020. Analisis SWOT Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing (Studi Pada PT. Bank Riau Kerpri Unit Usaha Syariah Pekanbaru). Pekanbaru : STIE Syariah Bengkalis.

Haryati. 2019.Pernerapan Analisis SWOT Terhadap Strategi Pemasaran Pada BTN Syariah KCP Parepare. Skripsi. Parepare : FEB UIN IAIN Parepare

Prajarini, Dian. (2020). Media Sosial Periklanan Instagram. Cetakan Pertama. Yogyakarta: Deepublish.

Posted

2023-05-30