Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

Personal Branding of the Regent of Sidoarjo through the “SidoResik” Program


Personal Branding Bupati Sidoarjo Melalui Program “SidoResik”

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.1236

Keywords:

Organizational Communication, program, personal branding

Abstract

The development of communication technology gave birth to a new trend to promote brands through social media.  In the era of digital politics, Instagram is an efficient social media for disseminating programs and messages from political figures.  This study aims to examine more deeply the personal branding that was built by Ahmad Muhdlor Ali Gus, the Regent of Sidoarjo through an environmentally conscious program movement (sidoresik).  This research is based on the theory of personal branding formation by Peter Montoya.  The personal branding built by Gus Regent through the Environmental Awareness Movement (Sidoaresik) to increase his image and popularity in the eyes of the public.  It is on this basis that this research will look at how public communication, Gus the Regent, develops personal branding through an environmentally conscious movement and a strong personal branding character.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Sutrisno, S. (2008). Penandaan Serangga Hama Dengan Radioisotop Untuk Studi Pola Pemencaran, Migrasi Dan Estimasi Kepadatan Populasi. Jurnal Ilmiah Aplikasi Isotop Dan Radiasi, 4(1), 13–26.

Umar, A. U. A. Al, Savitri, A. S. N., Pradani, Y. S., Mutohar, & Khamid, N. (2021). Peranan Kuliah Kerja Nyata Sebagai Wujud Pengabdian Kepada Masyarakat Di Tengah Pandemi COVID-19 (Studi Kasus Iain Salatiga KKN 2021). E-Amal Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 39–47.

Zahra, A. R., Syahputra, R., & Suhairi, S. (2021). Analisis Komunikasi Dalam Bisnis. Da’watuna: Journal of Communication and Islamic Broadcasting, 2(1), 25–34. https://doi.org/10.47467/dawatuna.v2i1.506

Didik Hariyanto. (2009). Memenangkan Persaingan Bisnis Produk Farmasi Melalui Marketing Public Relations. Jurnal Manajemen Pemasaran, 4(1), 38–44. http://puslit2.petra.ac.id/ejournal/index.php/mar/article/view/18084

Handini, V. A., Nugroho, W., & Nur, O. (2019). Transformasi Media Kampanyedalam Konstelasi Pilpres Indonesia Tahun 2009-2019. Prosiding Comnews: Conference on Communication and New Media Studies, 34–45.

Hariyanto, D. (2021). Buku Ajar Pengantar Ilmu Komunikasi Penulis : Didik Hariyanto Diterbitkan oleh Jl . Mojopahit 666 B Sidoarjo ISBN : 978-623-6081-32-7 Copyright © 2021 . Authors All rights reserved.

Muchtarom, D., Sekarwangi, M., & Siswanta. (2020). Persepsi Pemilih Pemula Pada Iklan Politik Kampanyepasangan Calon Presiden Dan Calon Wakil Presidenpada Pemilu 2019 Di Media Televisi. Solidaritas, 4(3).

Prasetyo, J. (2020). Brand Image Tri Rismaharini dalam Pilkada Serentak 2015 di Media Jawa Pos Edisi Oktober – Desember 2015. Jurnal Kajian Media, 1(1).

Priadji, P., & Rusadi, U. (2023). Media Sosial sebagai Pendukung Jaringan Komunikasi Politik. Da’watuna: Journal of Communication and Islamic Broadcasting, 3(2), 581–588. https://doi.org/10.47467/dawatuna.v3i3.2621

Ramadani, G. (2020). Pengaruh Personal Branding Tokoh Politik Guna Melancarkan Komunikasi Politik Studi Deskriptif Personal Branding Sahrul Gunawan Sebagai Wakil Bupati Kabupaten Bandung di Pemilihan Kepala Daerah 2020. 14. https://all3dp.com/2/fused-deposition-modeling-fdm-3d-printing-simply-explained/

Rustandi, D., & Yusanto, F. (2021). Postkomodifikasi Media Sosial Ridwan Kamil dan Ganjar Pranowo dalam Perspektif Wacana Foucaldian. Communicatus: Jurnal Ilmu Komunikasi, 5(2), 119–140. https://doi.org/10.15575/cjik.v5i2.14191

Surya, D. (2016). KONSEP PEMASARAN (PERSONAL BRANDING) DALAM KEGIATAN PEMILIHAN KEPALA DAERAH. Journal of Applied Business and Economics, 2(4), 308–314. https://journal.lppmunindra.ac.id/index.php/JABE/article/viewFile/1523/1216

Trianto, R. A., Mansur, S., & Asse, R. A. A. (2022). Resepsi Khalayak Pada Personal Branding Ganjar Pranowo Di Youtube Ganjar Pranowo. Jurnal Visi Komunikasi, 21(01), 113. https://doi.org/10.22441/visikom.v21i01.15550

Winarno. (2020). Atur Kampanye, Angel, Angel,... (p. 9). New media.

Yulandari, R., & Abidin, Z. (2017). Pengaruh Iklan Politik Baliho Sebagai Bagian Dari Strategi Kampanye T. Irwan Djohan Pada Pemilu Legislatif di Kota Banda Aceh Tahun 2014. Jurnal Ilmiah Mahasiswa FISIP Unsyiah, 2(3), 1–17.

Posted

2023-05-29