Preprint has been published in a journal as an article
Preprint / Version 1

The Influence of E-Commerce, Accounting Information Systems, and Capital Availability on Entrepreneurial Decision Making with Self Efficacy as a Moderating Variable

Pengaruh E- Commerce, Sistem Informasi Akuntansi, dan Ketersediaan Modal Terhadap Pengambilan Keputusan Berwirausaha Dengan Self Efficacy Sebagai Variable Moderasi

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.9404

Keywords:

E-commerce, Accounting Information System, Access Capital, Self Efficacy

Abstract

Entrepreneurship is the activity of utilizing resources to create economically sustainable added value. E-commerce plays a crucial role in encouraging entrepreneurial interest by enabling electronic buying and selling transactions via the internet. Furthermore, accounting information systems are also crucial, providing relevant, reliable, and easy-to-understand financial information for business decision-making. This information helps entrepreneurs plan and manage their businesses more effectively. Business capital is crucial for establishing or developing a business, yet it is often a major obstacle for aspiring entrepreneurs. Lack of capital makes some aspiring entrepreneurs hesitate and ultimately abandon their intention to start a business. Therefore, the combination of e-commerce utilization, a good accounting information system, and capital availability significantly influences the success and growth of entrepreneurship.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A. R. Fahmi, “Pengaruh E-Commerce , Digital Payment , Self-Efficacy dan Sistem Informasi Akuntansi dalam Pengambilan Keputusan Berwirausaha ( Studi Kasus pada Mahasiswa Akuntansi Universitas Muhammadiyah Surakarta Angkatan 2020 ),” J. EMT KITA, vol. 8, no. 4, pp. 1277–1291, 2024.

P. Keputusan, B. Studi, and K. Pada, “pengaruh e-commere, sistem informasi akuntansi, dukungan keluarga, dukungan kampus dan ketersediaan modal terhadap pengambilan keputusan berwirausaha (studi kasus pada mahasiswa ITS Mandala),” J. RIEMBA, vol. 1, no. 1, pp. 166–182, 2023.

P. E. Dan and S. Informasi, “Pengaruh e-commerce dan sistem informasi akuntansi terhadap kinerja UMKM terhadap kinerja UMKM sektor industri,” J. Ilm. Glob. Educ., vol. 4, no. 2, pp. 799–808, 2023.

E. Laba and D. A. N. P. Sistem, “Dinamika minat berwirausaha; analisis pengaruh e- commerce, ekspektasi laba, dan pemahaman sistem informasi akuntansi pada mahasiswa akuntansi,” Simp. Nas. Akunt., pp. 14–17, 2024.

N. Fadilah, “PROBLEM SOLVING MENUMBUHKAN MINAT BERWIRAUSAHA PADA MAHASISWA MELALUI PENGGUNAAN E-COMMERCE,” J. Ilm. Ekon. Manaj. bisnis dan Akunt., vol. 1, no. 2, pp. 538–545, 2024.

A. D. Shafwah et al., “Pengaruh Pemasaran Digital dan Online Customer Review terhadap Keputusan Pembelian pada Produk Skincare di E- Commerce Shopee ( Literature Review Manajemen Pemasaran ),” J. Ilmu Manaj. Terap., vol. 5, no. 3, pp. 135–147, 2024.

L. P. Pristiyani Maluto, Zulfikli Bokiu, “Pengaruh E-Commerce , Penggunaan Sistem Informasi Akuntansi dan Modal Usaha Terhadap Pengambilan Keputusan Berwirausaha (Studi Kasus Pada UMKM Kota Gorontalo) Pristiyani Maluto,” J. Mhs. Akunt., vol. 2, no. 4, pp. 452–464, 2024.

E. P. Syaharani, S. Mayangsari, and U. Trisakti, “Pengaruh e- Commerce, penggunaan sistem informsi akuntansi, ketersediaaan moda, dan dukungan keluarga dalam pengambilan keputusan untuk berwirausaha pada mahasiswa akuntansi,” J. Ekon. trisakti, vol. 2, no. 2, pp. 1189–1202, 2022.

H. Fahmi Muhammad Irfan, Suharto, “Pengaruh Modal Usaha dan Product Innovation Terhadap Eksistensi UMKM dengan Digital Marketing Sebagai Variabel Moderating dalam Perspektif Ekonomi Islam,” J. Ilm. Ekon. Islam, vol. 9, no. 01, pp. 1259–1278, 2023.

R. A. Prabowo, “peran self efficacy dan pengetahuan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha dengan motivasi sebagai variabel intervening,” J. Ekon. dan Perbank., vol. 9, no. 1, pp. 113–121, 2024.

Posted

2025-09-12