Preprint has been submitted for publication in journal
Preprint / Version 1

Analysis of Price, Promotion and Service Quality on Purcase Decesions at Eccindo


Analisis Harga, Promosi, dan Kualitas Pelayanan terhadap Keputusan Pembelian pada Eccindo

##article.authors##

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.7338

Keywords:

Price, Promotion, Quality of Service, Eccindo Market

Abstract

This research seeks to ascertain the influence of pricing, marketing, and service quality on purchase choices at the Eccindo cooperative. This research is a causal investigation using quantitative methodologies. The sample method used was incidental sampling, including a total of 96 respondents who had made purchases at the Eccindo cooperative. The method of data collecting included the distribution of questionnaires. The data analysis approach used was Partial Least Squares (PLS) with the Smart-PLS Version 3.0 software. This study's findings imply that. Price influences purchase choices. Promotion influences purchase choices. Service quality influences purchase decisions.

Downloads

References

I. N. W. Wangsa, “Promosi Penjualan Untuk Membangun Electronic Word Of Mouth,” In Penerbit Lakeisha, 2022, Hal. 76.

S. Maimunah, “Pengaruh Kualitas Pelayanan, Persepsi Harga, Cita Rasa Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Loyalitas Konsumen,” Iqtishadequity J. Manaj., Vol. 1, No. 2, Hal. 57–68, 2020, Doi: 10.51804/Iej.V1i2.542.

Z. Djamin, “Faktor-Faktor Yang Berpengaruh Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Toko Ramona Palembang,” J. Ilm. Manaj. Kesatuan, Vol. 8, No. 3, Hal. 317–328, 2020, Doi: 10.37641/Jimkes.V8i3.395.

E. Indonesia, Buku Tahunan Rapat Koperasi Eccindo. 2024.

A. Aptaguna Dan E. Pitaloka, “Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Minat Beli Jasa Go-Jek,” Widyakala J., Vol. 3, No. 2012, Hal. 49, 2016, Doi: 10.36262/Widyakala.V3i0.24.

I. Imron, “Analisa Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Menggunakan Metode Kuantitatif Pada Cv. Meubele Berkah Tangerang,” Indones. J. Softw. Eng., Vol. 5, No. 1, Hal. 19–28, 2019, Doi: 10.31294/Ijse.V5i1.5861.

M. N. Mulyadi, “Pengaruh Harga Terhadap Keputusan Pembelian Lapis Talas Kujang Bogor Untuk Keperluan Usaha Waralaba,” Vol. 10, No. 3, Hal. 511–518, 2022, Doi: 10.37641/Jimkes.V10i3.1539.

D. R. G. Palelu, W. J. F. T. Tumbuan, Dan R. J. Jorie, “Pengaruh Persepsi Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Kamsia Boba Di Kota Lawang,” J. Emba, Vol. 10, No. 1, Hal. 68–77, 2022, Doi: Https://Doi.Org/10.35794/Emba.V10i1.37534.

B. Marpaung Dan A. Mekaniwati, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi Dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian,” J. Ilm. Manaj. Kesatuan, Vol. 8, No. 1, Hal. 29–38, 2020, Doi: 10.37641/Jimkes.V8i1.309.

E. Retnowati, D. Darmawan, R. Mardikaningsih, Dan E. S. Anastasya, “Pengaruh Pencapaian Kepuasan Konsumen Rumah Makan Berdasarkan Kesan Kualitas Produksi Dan Harga,” Jesya (Jurnal Ekon. Ekon. Syariah), Vol. 4, No. 2, Hal. 1381–1389, 2021, [Daring]. Tersedia Pada: Https://Stiealwashliyahsibolga.Ac.Id/Jurnal/Index.Php/Jesya/Article/View/589

M. J. Efendi Dan D. I. Widyastuti, “Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen ( Studi Pada Usaha Cuci Mobil ‘ Salem ’ Desa Sumokembangsri Kecamatan Balongbendi Kabupaten Sidoarjo ),” Vol. 02, Hal. 447–457, 2019.

W. H. P. Sari, A. Efendi, Dan S. Fenny, “Pengaruh Promosi, Online Customer Review, Dan Online Customer Rating Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Pengguna Marketplace Shopee Di Indonesia),” J. Kompetitif Bisnis, Vol. 1, No. 2019, Hal. 365–375, 2021.

E. F. Sembiring Dan S. Sunargo, “Pengaruh Harga, Promosi Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Kpr Subsidi Di Pt Sinar Jaya Putra Kampar Batam,” J. Paradig. Ekon., Vol. 17, No. 1, Hal. 117–126, 2022, Doi: 10.22437/Jpe.V17i1.16769.

S. Fitri, Z. Nasution, Dan D. Simanjuntak, “Pengaruh Harga, Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Di Toko Khanza Aeknabara,” Remik, Vol. 6, No. 3, Hal. 408–417, 2022, Doi: 10.33395/Remik.V6i3.11563.

A. Arifiyanto, “Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Intensi Pembelian (Studi Kasus Pada Pelanggan Produk Bandeng Presto Di Toko Bandeng Juwana Semarang),” Skripsi Univ. Sanata Dharma, 2021.

Y. F. Rahmandika, Listyowati, Dan H. Purwanto, “Pengaruh Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen,” J. Ilm. Ekon. Manaj. J. Ilm. Multi Sci., Vol. 13, No. 1, Hal. 24–34, 2022, Doi: 10.52657/Jiem.V13i1.1730.

D. Garson, Partial Least Squares Regional & Stuctural Equation Models. Asheboro, Usa: Statistical Publishing Associates, 2016. Doi: 10.1201/B16017-6.

A. F. Fariha, “Pengaruh Brand Ambassador Terhadap Repurchase Intention Yang Dimediasi Oleh Brand Awareness Shopee Indonesia (Studi Pada Pengguna Shopee Di Universitas Brawijaya),” J. Ilm. Mhs. Feb, Vol. 7, No. 2, Hal. 18–35, 2019.

A. D. Santosa Dan D. S. Rahardjo, Pls Dan Gesca Dalam Analisis Kuantitatif. 2021.

R. S. Hamid Dan S. Anwar, Structural Equation Modeling, Vol. 13, No. 1. 2019.

M. D. Prasetyo, S. Susanto, Dan B. D. Maharani, “Pengaruh Kualitas Pelayanan, Fasilitas Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Konsumen,” J. Ilm. Manaj. Kesatuan, Vol. 9, No. 1, Hal. 23–32, 2021, Doi: 10.37641/Jimkes.V9i1.427.

A. Budiono, “Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, Promosi, Lokasi, Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Melalui Kepuasan Konsumen Di Rumah Makan Bebek Kaleo Tebet Jakarta Selatan Dimasa Pandemi Covid-19,” Segmen J. Manaj. Dan Bisnis, Vol. 17, No. 2, Hal. 223–247, 2021, Doi: 10.37729/Sjmb.V17i2.6868.

I. D. Oktafiyanti Dan Supardi, “The Role Of Product Quality , Service Quality , And Price On Purchasing Decisions Of Fried Rice 69 In Sidoarjo Peran Kualitas Produk , Kualitas Pelayanan , Dan Harga,” Accopen Umsida, Hal. 1–10, 2023, Doi: Https://Doi.Org/10.21070/Ups.1053.

A. Mariansyah, “Pengaruh Kualitas Produk , Kualitas Pelayanan , Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Cafe Kabalu,” J. Ilm. Bina Manaj., Vol. 3, No. 2, Hal. 134–146, 2020, Doi: Https://Doi.Org/10.33557/Jibm.V3i2.1106.

Posted

2025-03-26