Analysis of Public Satisfaction with Public Servicies in Banjar Bendo Village Sidoarjo District
Analisis Survei Kepuasan Masyarakat terhadap Layanan Publik di Desa Banjar Bendo Kabupaten Sidoarjo
DOI:
https://doi.org/10.21070/ups.3594Keywords:
Public Service, Bureaucracy, Service QualityAbstract
This study examines the quality of administrative services in Banjar Bendo Village regarding the Analysis of Satisfaction Survey on Public Services in Banjar Bendo Village, Sidoarjo District. The purpose of this research is to find out and describe and analyze the quality of public services in Banjar Bendo Village, Sidoarjo District. Qualitative research methods, with respondent techniques namely data collection and processing, data presentation and drawing conclusions from the results f ths study that the community satisfaction index (IKM) for services at the Banjar Bendo Village office using indicators of requirements, produres,types of implementation, implementation behavior, service announcements as well as handling and complaints is good with that a score of 68.3-69.4, it just that the costs and rates are not good with score of 58.8for that it needs to be repaired so that it needs to be repaired so that it can be reached by the community.
Downloads
References
Sunandi. (2019). Analisis kepuasan Masyarakat Terhadap Pelayanan Publik Berdasarkan Indeks Kepuasan Masyarakat Di Kantor Kecamatan Belitang Kabupaten Oku Timur. Jurnal Ilmu Administrasi Dan Studi Kebijakan. Vol. 1, No. 2, Maret 2019
Adi Mursalin, Merlin. (2021). Analisis Kepuasan Masyarakat terhadap Pelayanan Publik Pada Kantor Desa Keranji Mancal Kecamatan Sengah Temila Kabupaten Landak. Jurnal Manajemen. Vol. 7, No. 1, Tahun 2021.
Jamil Bazarah, Ahmad Jubaida dkk. (2021). Konsep Pelayanan Publik Di Indonesia (Analisis Literasi Penyelenggaraan Pelayanan Publik Di Indonesia). Jurnal Ilmiah Sosial, Hukum, Budaya. Vol. 22, No.2, Tahun 2021.
Gali Artha cendana. (2022). Analisis Kualitas Pelayanan Publik Pemerintah Desa Jombok Kecamatan Ngoro Kabupaten Jombang. Vol. 10, No. 4, Tahun 2022.
Kementerian Pendayagunaan Aparatur Negara Republik Indonesia. Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 25 Tahun 2009 tentang Pelayanan Publik. Jakarta: Kementerian Pendayagunaan Aparatur Negara Republik Indonesia; 2009.
Simbela. (2010). Pelayanan Administrasi Dalam Buku Herbani Pasalong. Tahun 2010: 133
Riyadin. (2019). Pengaruh Pelayanan Terhadap Kepuasan Masyarakat Keluarga Berencana Di Kecamatan Pekalongan Kabupaten Lampung Timur (Studi Kasus Pada Desa Pekalongan). Jurnal Simplex. Vol. 2, Nomer 1, April 2019
Undang-Undang (UU) No.23 Tahun 2014 Tentang Pemerintahan Daerah T.E.U. Indonesia, Pemerintahan Pusat APBD – Otonomi Daerah Dan Pemerintah Daerah
Robi Cahya Kurniawan(2016) Inovasi Kualitas Pelayanan Publik Di Pemerintah Dearah. Vol. 3, July-September 2016.
Zulfadli Andi DKK (2019) Survei Indeks Kepuasan Masyarakat (IKM) Terhadap Layanan Di Kabupaten Konawe Selatan Provinsi Sulawesi Tenggara. Vol. 15, No. 2. Tahun 2019
Haristiyah. L. Z & Fanida E. H (2016) Survei Kepuasan Masyarakat TerhadapPelayanan Pembuatan Kartu Tanda Penduduk Elektronik (Ktp-El) Di Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kabupaten Jombang. Jurnal Mahasiswa Teknologi.
Sugiyono. 2008. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung : ALFABETA.
Nungky wanodyatama islami. (2022). Analisi Indeks Kepuasan Masyrakat Dalam Pelayanan Publik Pada Kecamatan Pujon,Ngantang Dan Kesamben. Vol. 4, Nomer. 1, Juli 4 2022.
Rahmadani Kurnia. (2018). Analisis Kualitas Pelayanan Terhadap Tingkat Kepuasaan Masyarakat Pada Kantor Desa Tamalate Kecamatan Galesong Utara Kabupaten Takalar. Tahun (2018)
Dahmiri, D 2017. Index Kepuasaan Masyarakat Terhadap Pelayanan Pada Kantor Camat Kecamatan Singkut Kabupaten Sarolangun. Universtas Jambi
Downloads
Additional Files
Posted
License
Copyright (c) 2023 UMSIDA Preprints Server
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.