Preprint / Version 1

The Analysis of Preparation of Sales Budget at PT. Garuda Mas Citra Cemerlang


Analisis Penyusunan Anggaran Penjualan Pada PT. Garuda Mas Citra Cemerlang

##article.authors##

  • Dewi Yanti Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Herman Ernandi

DOI:

https://doi.org/10.21070/ups.1225

Keywords:

Penyusunan Anggaran; Anggaran Penjualan; PT. Garuda Mas Citra Cemerlang

Abstract

 With the aim of research to find out the procedure for preparing the sales budget at PT. Garuda Mas Citra Cemerlang. To obtain the data needed in research, researchers try to obtain related data such as primary data, namely data obtained directly from the object. In this study, the primary data source came from interviews with the company's sales manager. And the type of research used in this research is descriptive research with a qualitative approach. The results of the analysis show that in preparing the sales budget at PT. Garuda Mas Citra Cemerlang is still not good, because in its preparation it pays little attention to steps such as the estimation stage and the adjustment stage. So that in preparing the budget there is a budget target that is too high which causes the difference between the sales budget and actual sales to be far adrift.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A. Rijali, “Analisis Data Kualitatif,” Alhadharah J. Ilmu Dakwah, 2019, Doi: 10.18592/Alhadharah.V17i33.2374.

A. Adisaputro, Anggaran Bisnis. Yogyakarta: Upp Stim Ykpn Yogyakarta, 2017.

D. M. Suprapti, “Penerapan Anggaran Penjualan Sebagai Alat Kendali Manajemen Pendapatn Dan Pengembangan Usaha,” 2015.

D. Meiliani, “Analisis Penyusunan Anggaran Penjualan Pada Cv. Usaha Bersama Palembang,” Vol. 147, No. March, Pp. 11–40, 2016.

D. Kurniawati, Jamiyla, And Trie Sartika Pratiwi, “Analisis Anggaran Penjualan Sebagai Alat Perencanaan Laba Pada Pt Wahana Persada Karton Palembang,” J. Ilm. Ekon. Glob. Masa Kini, Vol. 8, No. 01, Pp. 61–66, 2017, [Online]. Available: Http://Ejournal.Uigm.Ac.Id/Index.Php/Egmk/Article/View/301

D. Herlianto, Teknik Penyusunan Anggaran Operasional Perusahaan. Yogyakarta: Gozen Publishing, 2011.

D. S. Mardiana, “Penerapan Anggaran Penjualan Sebagai Alat Kendali Manajemen Pendapatan Dan Pengembangan Usaha,” 2015.

I. M. A. Putrayasa And M. D. Saputra, “Penganggaran Dan Analisis Anggaran Penjualan,” J. Bisnis Dan Kewirausahaan, Vol. 14, No. 1, Pp. 24–33, 2018, [Online]. Available: Http://Dx.Doi.Org/10.31940/Jbk.V14i1.736

I. Zainal, “Penyusunan Anggaran Penjualan Pada Donat Madu Cihanjuang Cabang Batusangkar,” 2019.

Mardiana, “Analisis Penyusunan Anggaran Penjualan Crude Palm Oil (Cpo) Pada Pt Karya Sawit Lestari Betung,” J. Acsy J. Account. Politek. Sekayu, Vol. 7, No. 1, Pp. 11–22, 2018.

M. Nafarin, Penganggaran Perusahaan. Jakarta: Salemba Empat, 2013.

N. Ayuningrum And S. Meylita, “Analisis Penyusunan Anggaran Penjualan Pada Cv Auto 165 Di Kota Sekayu 1,” Acsy Politek. Sekayu, Vol. Xii, No. 2, Pp. 24–32, 2020.

P. D. L. J. Moleong, Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Pt Remaja Rosdakarya. 2014.

Rudianto, Pengantar Akuntansi. Jakarta: Erlangga, 2009.

R. Tjandrakirana, A. Yulianita, Aspahani, And Abukosim, “Pelatihan Penyusunan Anggaran Penjualan Dan Anggaran Produksi Sebagai Alat Perencanaan Dan Pengendalian Umkm Di Desa Kerinjing,” Wahana Dedik. J. Pkm Ilmu Kependidikan, Vol. 6, No. 1, Pp. 25–32, 2023.

S. S. Harahap, “Analisis Kritis Atas Laporan Keuangan. Raja Grafindo Persada. Jakarta.,” 2019.

S. Suwarsono, “Pengantar Penelitian Kualitatif,” Hari Stud. Dosen Progr. Stud. Pendidik. Mat., 2016.

Sugiyono, “Sugiyono, Metode Penelitian,” Penelitian, 2017.

Sugiyono, “Memahami Penelitian Kualitatif,” Bandung Alf., 2016.

Sugiyono, Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta, 2016.

W. Creswell, Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif Dan Mixed, Research Design. Jakarta: Pustaka Pelajar., 2017.

Posted

2023-06-16